Inlägg från: Hanna05 |Visa alla inlägg
  • Hanna05

Tänker jag fel här ?

Jag frågade mina tre bästa vänner om de ville vara tärna på mitt bröllop. 

2 sa JA direkt.
    den tredje personen sa först "Åh vilken ära, är du helt säker? Jag känner mig hedrad" 
    Så jag antog att alla tre skulle vara tärna.

Sen då jag frågade den sistnämnda igen så sa hon
    "Jag har som funderat, och jag vet som inte. Kan som inte tacka ja, då jag funderat på att åka utomlands till sommaren och jag vet inte riktigt när än såå vågar inte säga om jag kan eller inte" 

Då anser ju jag att

Om ens bästa kompis gifter sig, och man inte har varken bokat ngn resa eller betalat den kan man väl FAN se till att boka antingen före eller efter för att fara på bröllopet !?!? Eller är det bara jag som tänker så? Kändes som en dålig ursäkt ...  

• Svar på tråden Tänker jag fel här ?
  • Hanna05

Nej hon har inte tänkt jobba som au-pair. Utan bara fara på en resa med några andra vänner. 
    Men eftersom den inte ens är bokad tyckte jag det var dålig stil. Då känns det inte som att det betyder så mkt för henne att komma.

Hade min bästa kompis gift sig hade jag aldrig åkt utomlands den dagen (om inte resan redan var bokad och förbetald)  

• Hanna05

Mina tärnor är inte med i någon som helst planering. Jag betalar kläderna och de behöver inte göra mer än att bara vara där den dagen som ett stöd och ha roligt. 

Jag hade självklart  förstått henne om resan redan var bokad.
    Men då den inte är det, och då hon inte ens vet om hon ska åka tyckte jag det kändes väldigt märkligt.
    Men det är ju vad JAG tycker.

Hon har lätt att få ledigt, och hon funderade på att resa bort flera månader..

Svar på tråden Tänker jag fel här ?