Inlägg från: jossann |Visa alla inlägg
  • jossann

Tänker jag fel här ?

Om hon ska föreställa din bästa vän så torde hon ju bli (som hon sa) hedrad och glad för att få vara tärna.
    Vilken resa kan vara mer viktig än ditt bröllop? Det låter ju som om hon hade tänkt åka på semester bara.
    Skulle ju vara en helt annan historia om hon redan bokat (och absolut inte kunde boka av) eller om det var något viktigt, typ träffa en sjuk/döende släkting eller något sådant.
    Jag skulle efter det där inte ens vilja ha henne som kompis längre, nu vet du ju var du har henne iaf.
    Jag skulle sagt att hon inte behöver bry sig om att komma på bröllopet i huvudtaget om hon nu inte åker utomlands.

Åh, vilken irriterande människa...
    Jag skulle gärna vilja höra hennes syn på det hela! 

• jossann

Nu låter jag ju som en hemsk människa... blir lätt så när jag bara skriver utan att tänka efter..
    Men det jag menar är att, om hon nu är din bästa vän och om hon ser dig som sin bästa vän, så känns det ju som om hon gärna borde vilja vara med på ditt bröllop.
    Att åka på en semester med några andra kompisar tycker jag låter som att hon hellre är med dem än med dig.
    Självklart kan det ju vara så att hon har sparat till den där resan länge och så vidare, men det känns ju också som att hon redan borde ha pratat om den med dig isåfall.
    Om jag hade planerat en lång resa och sparat till den länge skulle min bästa vän veta om det iallafall..

Jag tycker att det låter som att hon helt enkelt inte vill vara tärna på ditt bröllop, "för att hon kanske missar något annat roligt", och då är det ju hennes val.
    Är väl inte så mycket mer du kan göra, än att fråga om hon verkligen vill vara med eller inte.
    :) 

Svar på tråden Tänker jag fel här ?