Inlägg från: Silketuss |Visa alla inlägg
  • Silketuss

Tänker jag fel här ?

Jag tänker så här, om hon är van vid att åka utomlands ofta och länge, är det förståeligt att hon vill åka även denna gång. Hon är van vid en livsstil, tänker jag. Men även om hon inte brukar göra det, kanske den här resan som eventuellt ska bli av, betyder så pass mycket för henne, att det helt enkelt överskuggar glädjen och hedern att bli tillfrågad om att vara tärna på bröllopet? Det betyder inte per automatik att hon är en dålig vän, eller att du är det. 

Jag tycker att Annelie256 skriver väldigt bra också. Och som så många har skrivit tidigare i andra trådar och även några i denna...det är en stor dag i våra liv, den bröllopsdag vi håller på att planera. För andra är det en dag bland andra, om än lite festligare än många av dem. Det är orimligt att förvänta sig att det ska vara en lika stor dag för de tilltänkta gästerna eller andra, som det är för oss. Det bara är så, inget att haka upp sig på. 

• Silketuss
    Hanna05 skrev 2012-01-18 14:29:26 följande:
    Mina tärnor är inte med i någon som helst planering. Jag betalar kläderna och de behöver inte göra mer än att bara vara där den dagen som ett stöd och ha roligt. 

Jag hade självklart  förstått henne om resan redan var bokad.
    Men då den inte är det, och då hon inte ens vet om hon ska åka tyckte jag det kändes väldigt märkligt.
    Men det är ju vad JAG tycker.

Hon har lätt att få ledigt, och hon funderade på att resa bort flera månader..
    Men även om hon har lätt att få ledigt, kanske inte de andra har det? 
Svar på tråden Tänker jag fel här ?