Inlägg från: pyttesvampen |Visa alla inlägg
  • pyttesvampen

Hur hög ska ringen vara?? Hjälp!

Ska köpa förlovningsringar och jag undrar hur höga de ska vara för att hålla? Vill inte ha jättehöga, men vad är det minsta som rekommenderas?

expediterna i butiken vi provade sa att det är en smaksak. Vad har ni för höjd på era?

• Svar på tråden Hur hög ska ringen vara?? Hjälp!
  • pyttesvampen
    KhiraLii skrev 2012-01-18 22:18:37 följande:
    1.8-2 mm brukar vara standard
    oj! Jag har hittat en som är 1,3 mm som sitter så skönt. Är det för lite för att den ska hålla?
  • pyttesvampen
    ema skrev 2012-01-18 22:31:24 följande:
    Till oss sa expediten att den bör vara minst 1,5 mm för att den ska hålla, men framför allt också för att ringar med diamanter bör vara 1,5 för att kunna fästa diamanterna i ringen. Så det beror även på vad du vill ha för typ av vigselring i framtiden.
    Aha okej! Bra att veta då jag vill ha en enstensring till vigselring :)
  • pyttesvampen
    TheD skrev 2012-01-18 22:43:26 följande:
    Våra förlovningsringar är 1mm hög tror jag.
    har du haft några problem med din? alltså har den fått bucklor och blivit sned till exempel?
  • pyttesvampen
    TheD skrev 2012-01-18 22:47:30 följande:
    Nej...varför skulle den ha fått det? Den är ju inte gjord av plast ;)
    Nej såklart inte, men eftersom guld är ganska mjukt är det ju också böjbart. min blivande jobbar som byggare så det ska inte vara för ömtåligt liksom =)
  • pyttesvampen
    TheD skrev 2012-01-18 22:54:30 följande:
    Köp en tjockare isf. Min make hans ring är fortfarande lika fin och han är i ett tryckeri bl.a.... :) Det är rätt skönt med en tunn ring måste jag säga. Min vigselring är 1,något men smalare. Makens vigselring är en guldklimp men har den ringen på högerhanden...
    Jaa jag gillar också tunna ringar. är sååå mycket skönare! ska fundera :) tack för svaret!
Svar på tråden Hur hög ska ringen vara?? Hjälp!