Hur länge hade ni fotograf?
Jag undrar hur länge ni hade med er en fotograf och under vilka moment av dagen. Skriv gärna om ni hade en professionell eller en hobby fotograf.
Och känner ni för det så skriv gärna pris :)
Tack för hjälpen
Jag undrar hur länge ni hade med er en fotograf och under vilka moment av dagen. Skriv gärna om ni hade en professionell eller en hobby fotograf.
Och känner ni för det så skriv gärna pris :)
Tack för hjälpen
Vi hade vår fotograf från ca kl.12.00 till ca kl.19.00, så det blir ungefär 7 timmar sammanlagt.
Vår vigsel var kl.13.00, så hon fotade lite i kyrkan innan och sedan under själva vigseln. Vi gjorde vår porträtt fotografering efteråt och när den var klar så åkte hon till festlokalen och fotade dukning, gäster osv. Hon var även med en bit in på middagen, under förrätten, och fotade oss och gästerna :)
Jag tyckte det räckte gott och väl, vi har fått ca 600-700st bilder, varav ca 60-70st redigerade.
Det var en ung tjej som går någon mediautbildning i gymansiet som hade sommarjobb via kommunen att starta eget företag och hon valde då själklart foto. Hon var jätteduktig och gullig :) Vi betalar 700kr.
Vi hade en professionell fotograf (eller halvprofessionell, hon har ett annat jobb också) i tre timmar. Porträttfotografering innan, vigseln och gratulationerna utanför, när vi åkte en sväng i en tjusig RR, ankomsten till festlokalen och välkomstskålen. Det var lagom tycker jag.
Sen under kvällen hade vi bett ett par personer som är fotointresserade och har bra kameror att ta lite extra mycket kort, inte så att de hade något fotografansvar, men bara om de kunde ta lite mer och på fler personer än de skulle ha gjort om det bara var för deras egen skull.
2 timmar. Gästerna tog massor av bilder och dem har vi fått.
Vår fotograf kom redan vid förberedelserna och dokumenterade hela dagen tills runt klockan 21 på kvällen. Kul att ha lite bilder från när jag och mina tärnor gör oss i ordning med :)
Vår fotograf ska vara med hela dagen och kvällen. Det är en kompis till mig som är hobbyfotograf.
Vet inte vad vi ska betala, det gör vi nog upp efteråt.
Men hon och hennes kille är bjudna på bröllopet också, och jag sa till henne att senare på kvällen så kan hon slappna av lite och vara gäst.
Vi funderar själva på att ha en under 8 timmar, för då får man med förberedelse, vigsel, porträtt och sedan lite middag och mingel så klart.
Vi har bokat vår fotograf (professionell) från ca 12.30 (vigseln börjar 13) fram till kvällen - ingen speciell tid sagt. Men efter middagen, tårtan mm.
Nyfiken på hur andra gjort, puffar upp tråden.
Vi har bokat en fotograf och kommer endast att fotografera oss i studio och kommer att ta något mellan 1-2 h. Det kommer kosta 2500 kr. Sen har vi vänner med mycket stort fotointresse som förevigar resten av dagen och tar fina bilder utomhus på oss och våra gäster!
Vi har bokat en fotograf till 14.00 för porträtt innan vigseln, vigsel, mingel samt början på middagen, blir till ca: 18.00 så 4 timmar ungefär :) Sen kommer våra gäster att ta en massa bilder resten av kvällen & då kommer vi att ha för frankerade kuvert (med vår adress på) + en tom dvd som de kan kopiera bilderna på & skicka gratis till oss efter!