• Lilique

Är det fel att hålla nere kostnader?

Såklart att det inte är fel, tvärtom vill jag säga grattis till att du hittat så mycket saker på REA! Jag letar med ljus och lykta efter erbjudanden. Det är ju trots allt samma sak, även om det är ett lägre pris. Förstår inte problemet.

Min svärmor är lite fram och tillbaka och säger emot sig själv när det gäller pengar. Först har hon en lååång utläggning om varför det är dumt att lägga en massa pengar på en lokal till bröllopsfesten när man kan lägga de pengarna på annat och istället ha hela festen med ca 65 pers på deras lilla gräsmatta (eh? mellan de hemsnickrade fotbollsmålen då?). Fast sen slår hon om och förklarar för mig att det är lika bra att gå all in, man gifter sig (förhoppningsvis) bara en gång och det finns ingen anledning till att snåla på någonting.

Sen är jag plötsligt obetänksam som beställer inbjudningskort från Calligraphen när jag egentligen hade kunnat göra egna med gammalt tapetspill. Två dagar senare är jag omständig för att jag sitter och viker egna askar till favours när man kan beställa färdiga. Bestäm dig, kvinna! 

Hur som helst det är absolut inget fel med att köpa saker på REA.

Svar på tråden Är det fel att hålla nere kostnader?