• Jane

Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?

Bara en rolig fråga: Vad är det konstigaste, tråkigaste, fulaste ni har fått i bröllopspresent?

Om ni inte har haft bröllop, så kan ni ju skriva om en present ni fått på födelsedagen, på julafton, alla hjärtans dag osv.

Skriv:

-Vad det är för present ni har fått som är tråkig, ful, konstig, grotesk osv. (Alltså en present ni inte tycker om)

-Vem ni fick presenten av

-Egen kommentar om presenten

- Lägg gärna in en bild på presenten om du har det

• Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?
  • Jane
    Juni 2012 skrev 2012-01-19 15:55:30 följande:
    Synd att det inte går att vara anonym, jag tror att flera skulle svara om man hade den möjligheten. Det är ju tråkigt om givaren läser här annars.
    Oj, det tänkte jag inte på, att man skulle vilja vara anonym. Våra nicknames är ju ändå rätt så anonyma.
  • Jane

Jag kan inte komma på den knäppaste presenten jag har fått, men den skämmigaste kommer jag ihåg än idag.

En julafton när jag var 11-12, började komma in i puberteten (när man tycker det är pinsamt att brösten växer), så fick jag min första BH och första paret stringtrosor av mamma och pappa.

Jag kommer ihåg att min bror öppnade ett annat paket samtidigt, så jag försökte smyga ner BH'n och trosorna i soffkanten utan att någon såg. Då frågade de "Jaha Jane, hahaha vad fick du i julklapp?"

PINSAMT! Det där glömmer jag aldrig.

• Jane
    Maseralda skrev 2012-01-19 23:30:23 följande:
    Den här fick jag i födelsedagspresent av min svärmor för ett år sen. En sjal... Från Bodyshop, i en förpackning som verkligen ser ut som något man får på köpet när man köper en viss produkt. Grejen är den att jag verkligen inte är en person som någonsin använder sjal, jag äger ingen sjal så jag undrar varför hon trodde att det var något för mig. Hon själv däremot använder sjal ofta... Tungan ute Tänkte att jag kanske kunde använda den som sarong över bikinin på sommaren, men färgerna är så extrema att jag inte ens kan komma mig för att ta fram den. En sjal med både rött, rosa och oranget passar liksom inte riktigt på en med rött hår tycker jag Skrattande Så nu står förpackningen orörd i ett hörn av bokhyllan.

Presenten från henne året innan undrar jag fortfarande över. Vi hade bokat fika för att fira min födelsedag med min sambos familj. Jag var gravid och mådde inte speciellt bra, när det var dags för firandet så mådde jag helt enkelt för dåligt och stannade hemma. Efteråt så ringde svärmor och beklagade sig över att jag inte hade kommit, hon hade ju köpt present och allt. Den där presenten har jag aldrig sett röken av och jag undrar fortfarande vad det kan ha varit, hon hade ju uppenbarligen ansträngt sig så Flört

"Klatschiga" färger! Skrattande
  • Jane
    knyttan skrev 2012-01-20 19:26:35 följande:
    oj postade för tidigt!
    Här är bilden på korvgrillningsmojängen:

Herregud! Finns sånna saker ens Tungan ute knäppt
    AnnaJ01 skrev 2012-01-20 14:36:37 följande:
    När min bror var liten så var han bjuden på kalas hos en kompis. Mamma hade väl antagligen glömt att köpa en present, för han vart ditskickad med en KOTTE till kompisen.
    Allvarligt? en kotte? Hur kom hon på det?......Förvånad
  • Jane
    Sia skrev 2012-01-21 10:58:44 följande:
    Detta var alltså under den tiden jag vägde som mest, och kämpade som bäst.
    Usch vad tråkigt! Förstår att du blev ledsen.
    Juni 2012 skrev 2012-01-21 12:47:07 följande:
    Så ge inte presenter som ger mottagaren ont i magen av ångest...hur ska vi ha råd att leva resten av månaden när vi måste lägga pengar på bensin och t-bana?
    Att mitt ex ansåg att alltsammans var mitt fel gjorde ju inte saker bättre. Ja, jo, jag är verkligen ansvarig för vad jag får i present. Inte. Tungan ute

Jag må låta otroligt otacksam och det kände jag mig också, men ångesten satt som en klump i magen...
    Nej, sånt där är ju också tråkigt...att man får en jättefin present, men att man kanske inte har råd att utnyttja den. Att bara gå ut genom dörren kostar ju pengar nästan, ett tabesök på stan, 5 kr??? faannn Glad
  • Jane

Jag tror nu att jag kommit på min knäppaste present, har jag inte det så är den förträngd Tungan ute
    Iallafall så var detta en julklapp jag fick utav min rumskompis några år sedan. Då fick jag en tomte-neglige (alltså röd med vitt fluff på), passande "kjol" och strumpebandshållare till. Obestämd Det var iofrs en väldigt fin och påkostad present men ändå....från en kompis? och min man (dåvarande kille) blev helt mållös. Förvånad Visste inte om man skulle skratta eller gråta åt saken, hursomhelst så har jag använt sakerna  i alla fall.

• Jane
    Lilique skrev 2012-01-23 10:38:02 följande:
    Hade ett ex en gång i tiden som, när jag fyllde år, kom med en brun papperspåse från ICA på vilken det stod "Presentpåse". I den låg det en massa billiga småsaker som typ en fluffig nyckelring, ett senilsnöre till min telefon med tryckt företagsreklam på (typ.. SEMCON?), en femkronorsnagellack i banangult, och så vidare. Kanske en 10-12 såna saker. Jag dolde nog inte min besvikelse speciellt bra, men så sa han att han "sparat det bästa till sist!" och hämtar ett stort och tungt välinslaget paket. Oj oj oj, vad kan detta vara?

Jo, 3 stycken 25-portionspaket med Nutrilett-shakes och en shaker, med motiveringen "Jag insåg att du hade rätt i att du börjar bli tjock". Snällt.
    Vaaaaa???? Skrikandes Jag fattar varför det tog slut, sånna killar borde fan inte finnas! Samma sak som om vi tjejer skulle köpa någon slags "penisförstorare" och säga "jaa, jag blir inte tillräckligt tillfredställd, du behöver en större"

...men det gör vi ju inte, eller hur? Obestämd
  • Jane
    Oniq skrev 2012-01-23 11:16:04 följande:
    Min f.d. kollega (som för övrigt var ca 30 år äldre än jag) gav mig en bok (bara plötsligt en dag) med kommentaren 'Jag tänkte på dig, den här kan du verkligen studera'. Hon verkade uppriktigt glad över att kunna ge mig boken - något jag inte riktigt kunde förstå då jag aldrig nämnt att det skulle vara några problem på relationsfronten...

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Fint! Kollegan trodde eller kanske antog att det gick rätt så dåligt för dig på relationsfronten? Btw har du läst den? Tungan ute Iofrs skulle det ju vara en ganska bra present om man nu skulle ha berättat för denna kollega att det inte gick så bra i relationen.
    Cosy skrev 2012-01-23 14:10:04 följande:
    för några år sen fick jag i julklapp av mitt ex en bild på honom.. det var allt 
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Åhh, det där har hänt mig med, vill man ha en bild på sin pojkvän så fixar man ju en och har den i en ram i alla fall. Varför ska man få det i "present"?
  • Jane
    Jonacroi skrev 2012-03-23 19:11:44 följande:
    Har läst och skrattat, blivit förfärad och i vissa fall även upprörd å era vägnar, vilken bra tråd! Jag har försökt komma på min konstigaste present och en av dem måste vara min första julklapp från min ex-sambo. Till historien hör att det killgänget har som tradition att ses på stan dagen före dopparedagen och köper något fint till sina respektive. Min sambo köpte då en trådlös telefon som han gav mig med motiveringen att han tröttnat på den långa telefonsladden till min hemtelefon! Sedan har vi min biologiska pappa som gav mig en bok om Madicken och tio par sådana där osedliga sportsockar från typ Intersport som alla killar envisas med att ha på sig. Dessa slog han in en och en så att det blev tjugo paket, 21 med boken. Fick detta tre jular i rad, samma bok om det inte var underförstått, och jag hade växt ur sagovärlden 9 år tidigare.... Haha
    hahah fyndigt att slå in alla par i olika paket....21 paket wow det är mycket :D
    Spelade du ffortfarande örvånad efter 16:e paketet?
    :)
  • Jane
    Amanda547 skrev 2012-03-23 23:11:08 följande:
    Jag kan inte minnas någon knäpp pressent som jag fått men min bsta kompis som jag förövrigt bodde hos en tid i mitt liv fick en sjukt mysko pressent av sin pappa.. Hon fyllde 15 år och vi satt samlade runt köksbordet när hennes pappa stormar in och säger: jag har väl inte missat pressentutdelningen än va? jag har 2 pressenter här. 
    Och så slänger han fram två paket som visa sig innehålla penispasta och en rosa dildo..
    Haha alltså än idag 10 år senare så kan jag fortfarande inte förstå varför han gav sin dotter penispasta och en dildo i fördelsedagspressent.. Nog att han precis kommit från erotikmässan men hallå..

Hon ställde glatt upp sin dildo på köksbordet och fortsatte med resten av paketen som fanns.. Själv höll ja på dö.. 
    :O
    Jag hade också dött, fy fan vad pinsamt och konstigt!
  • Jane
    aviman skrev 2012-03-27 21:26:37 följande:
    När jag började andra året på gymnasiet och hade valt inriktning; rörlig bild, så önskade jag mig en filmkamera av något slag allra mest. Först önskade jag mig det i julklapp - men fick istället en skoterhjälm...

Sen fyllde min styvsyster år som gick danslinjen på gymnasiet... Hon öppnar sitt paket från min pappa och hennes mamma och däri ligger en filmkamera. Gissa om jag dog?

När jag fyllde år 2 månader senare var jag övertygad om att ifall HON hade fått en filmkamera, så var det ju såklart att jag också skulle få en. Istället väcks jag på morgonen med ett jättelitet paket, som innehöll en silverkedja med hjärtan på. Till historien hör att jag var lite indiepoppare på den tiden så även om jag hade haft smycken hade de förmodligen varit second hand och i regnbågens alla färger; och definitivt inte med hjärtan.
    Ni kan säkert gissa min besvikna min. Och sen säger pappa: "XX trodde du skulle gilla den här". (XX är alltså styvmor).

Först när jag tog studenten och inte längre "behövde" en filmkamera på samma sätt fick jag en liten handycam med minsta upplösningen.

Definitivt den sämsta presentföljetången i mitt liv. 
    åhh nej! förstår hur det kan kännas....
    bbeauty skrev 2012-03-28 07:56:27 följande:
    Rolig tråd!Cool

För några år sedan fick jag en trasig dator-mus av mitt ex i födelsedagspresent. Dessutom utan kartong och utan kvitto.... Garanterat hans gamla som inte användes längre...!!
    Sedan hade han "sparat flera tusen till en resa" och "därför" han vart så snål och jag fått betala typ a l l t i n g.....
    (och det hade jag ändå gjort ändå sen början i vårt förhållande.) 

Behöver jag säga att det inte blev någon resa tillsammans?.... 
    wow, fick du nån användning av den? Skrattande Vad hade han för ursäkt för resan?
    fy vad dåligt....
  • Jane
    Odium skrev 2012-03-29 19:14:35 följande:
    Min gubbe fyllde 20, av sin farmor o farfar fick han en blinkande, tjutande YoYo...(jojo?)

Jag har mest bara fått bra presenter..
    En jul fick jag dock ett paket som var format lite som en tjurpenis, halvblött och svinkallt.
    Kollade på lappen ochg det stod att det var från "Arbetskollegan Ukki" (Morfar)
    Han hade slagit in en bit torkat, saltat renkött.

Världens bästa grej, men lite konstigt var det nog allt.. =)
    ååå vad sött :)
Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?