• aniara

Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?

TheD skrev 2012-01-19 17:01:43 följande:

I bröllopspresent fick vi det vi villa he, en resa! Det konstigaste och det fulaste jag någonsin har fått är från

makens mor...en sån där jävla ful tantskål!!!!! Det var väl några jular sen... Hur ger man sånt till någon som man inte känner?? Och som dessutom är 22 år? Jag höll på att spy och mina föräldrar frågade när jag skulle slänga den haha för de glodde bara och jag såg hur deras hjärnor försökte få ihop skålem med mig. Om jag hade varit en person som t.ex. samlar på sånt så vore det ju en sak men jag är SÅÅÅ LÅÅÅNGT ifrån tantskålar man kan komma! Ni som gillar de där good for you...hm finns ju ett namn också. Marimekko skål är det väl..

SKITFUL!!!!

Jag vet inte om du har någon väldigt extrem personlig smak så att din svärmor skulle ha kunnat räkna ut att du inte skulle gilla de skålarna, för de är bland "vanligt" folk superpopulära. Och som sagt inte så värst billiga heller. Det låter som en väldigt välmenad present tycker jag. Jag hade blivit jätteglad för en sån.
  • aniara

Jag brukar oftast få väldigt bra presenter men ibland blir jag lite besviken. Till exempel fick jag en bok i julklapp av fästmannens bror; "Svenska ödehus 2". Det är säkert jätteintressant om man är intresserad av just urban exploring. Det är inte jag. Jag gillar att läsa och han hade kunnat ge mig ungefär vad som helst annat i bokhandeln och jag hade blivit nöjd. Tyvärr lyckades jag inte hålla masken när jag öppnade paketet för jag fattade inte om det var en seriös present eller ett skämt.

Min förra födelsedag var en enda stor besvikelse med presenterna. Allt jag fick kändes så ogenomtänkt och opersonligt. Om det ska vara så så är jag hellre utan presenter.

• aniara

280 kr för en dessertskål tycker i alla fall jag är mycket pengar, i alla fall om man vill ha en uppsättning och inte bara en udda pjäs. Och jag tycker att din reaktion var väldigt stark. Spy på sakerna och sen kasta dem... Du hade fått nästan nypriset om du lagt ut den på Tradera, kan jag lova.

Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?