• TheD

Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?

I bröllopspresent fick vi det vi villa he, en resa! Det konstigaste och det fulaste jag någonsin har fått är från

makens mor...en sån där jävla ful tantskål!!!!! Det var väl några jular sen... Hur ger man sånt till någon som man inte känner?? Och som dessutom är 22 år? Jag höll på att spy och mina föräldrar frågade när jag skulle slänga den haha för de glodde bara och jag såg hur deras hjärnor försökte få ihop skålem med mig. Om jag hade varit en person som t.ex. samlar på sånt så vore det ju en sak men jag är SÅÅÅ LÅÅÅNGT ifrån tantskålar man kan komma! Ni som gillar de där good for you...hm finns ju ett namn också. Marimekko skål är det väl..

SKITFUL!!!!

• TheD
    aniara skrev 2012-01-19 18:36:43 följande:
    Jag vet inte om du har någon väldigt extrem personlig smak så att din svärmor skulle ha kunnat räkna ut att du inte skulle gilla de skålarna, för de är bland "vanligt" folk superpopulära. Och som sagt inte så värst billiga heller. Det låter som en väldigt välmenad present tycker jag. Jag hade blivit jätteglad för en sån.
    Jag har faktiskt inte träffat på någon som tycker att de är fina... Det är inga dyra historier.. 280:- är ju inget speciellt.
  • TheD
    daniiel skrev 2012-01-19 18:16:20 följande:
    De är ju jättefina och väldigt moderna, dessutom kostar de ju en slant. Du kan väl bara sälja den om du inte vill ha den? :)
    Slängde den har jag för mig.
  • TheD

Men skålen var ju inte ens liten... Vi firade inte jul ihop och det skulle inte vara några julklappar.. Snälla, kalla tanten inte för svärmor för det är hon inte.Till en början kan man ju vara mor/mamma till sina egna barn i första hand.

min reaktion var/är som den är. Blir förvånad att ni säger att ni tycker det är fina dammsamlare..Måste nog leta rätt på folk som gillar sånt för helt ärligt så jag har verkligen inte träffat någon som tycker om dessa skålar... :)

och Chicita: den här tanten vet inget om inredning ;)

• TheD
    Chicita skrev 2012-01-19 19:42:52 följande:
    hehe.. Nej men går man in på Cervera så står det såna i massor - i skyltfönsterna och överallt och dom rekommenderas av säljarna så fort man andas "presenttips" Tungan ute

tyvärr så är det så haha. Jag gillar stilrent! Inte en glasgöd där det är klumpar och ränder och bara...inte passar med annat. Du kan ju se mig framför dig på fika och berätta detta med armrörelser osv ;)

• TheD
    Chicita skrev 2012-01-19 19:42:52 följande:
    hehe.. Nej men går man in på Cervera så står det såna i massor - i skyltfönsterna och överallt och dom rekommenderas av säljarna så fort man andas "presenttips" Tungan ute
    Älsklingen kunde inte förstå hur hon tänkte... han sa:"Släng fanskapet"
  • TheD
    Fiaa skrev 2012-01-19 20:02:50 följande:
    Åh! Vet att den disskutionen nått sitt slut nu men inte slänger man väl en marimekko skål?! Du skulle ha gett den till mig! ;) har själv tre stycken, funkar utmärkt som en sockerskål t.ex. :) Min värsta present var när jag fyllde 14 och fick en dildo av mina tjejkompisar! Jag var då oskuld och blev riktigt besviken och ledsen.. Visst vi hade ganska rå humor men trodde väl aldrig att det skulle "gå så lång" ! Vet att jag tänkte "jaha, är det här det enda jag kommer få i mitt liv?" med tanke på att jag då aldrig hade haft någon pojkvän heller.. Nå jo jag gav tillbaka den till dom och sa att jag kan förlåta men jag glömmer aldrig!
    Hade jag känt dig för tre år sedan så ;)

Men usch vad hemskt att få en sån :( kan ju hoppas att du har fått bättre presenter sen du var 14 :D
  • TheD
    MrsT2011 skrev 2012-01-19 20:17:53 följande:
    Jag och min kompis hade dille på att köpa presenter i leksaksaffärer till varandra när vi var i 20-årsåldern. Och som tråden heter, vad är det KONSTIGASTE du fått, ja det konstigaste var faktiskt min egen överlyckliga reaktion när jag fick följande:

En svart ficklampa med en grön plastgrej på som man fällde ut och tadaaaa, plötsligt hade man ett lasersvärd ur Star Wars! Jag blev verkligen JÄTTEGLAD! Har använt svärdet på åtskilliga maskerader, och nu vid 31 års ålder blir jag fortfarande glad när jag ser det. Solig
    vad kul!!!
  • TheD
    Marylojs skrev 2012-01-19 22:03:39 följande:
    Vilket fruktansvärt omoget och otacksamt sätt att se på saken.
    Tyck det du.
  • TheD
    pimory skrev 2012-01-20 18:47:06 följande:
    fan vad taskigt!  Jag skulle bli asförbannad.. man får väl ändå sakerna tillsammans när man gifter sig..
    Hm ja....då ska ju ha också ha fått en separat present. Det jag inte gillar är att alla andra anställda också ska med. Det var bröllop, inte en kick -off.....
  • TheD
    Lilique skrev 2012-01-23 10:38:02 följande:
    Hade ett ex en gång i tiden som, när jag fyllde år, kom med en brun papperspåse från ICA på vilken det stod "Presentpåse". I den låg det en massa billiga småsaker som typ en fluffig nyckelring, ett senilsnöre till min telefon med tryckt företagsreklam på (typ.. SEMCON?), en femkronorsnagellack i banangult, och så vidare. Kanske en 10-12 såna saker. Jag dolde nog inte min besvikelse speciellt bra, men så sa han att han "sparat det bästa till sist!" och hämtar ett stort och tungt välinslaget paket. Oj oj oj, vad kan detta vara?

Jo, 3 stycken 25-portionspaket med Nutrilett-shakes och en shaker, med motiveringen "Jag insåg att du hade rätt i att du börjar bli tjock". Snällt.
    Neeeee! Käftsmäll*10!!!
  • TheD
    Ingride skrev 2012-07-20 17:37:19 följande:
    En skål av glas kan man ju ganska lätt råka slå sönder....
Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?