aviman skrev 2012-03-27 21:26:37 följande:
När jag började andra året på gymnasiet och hade valt inriktning; rörlig bild, så önskade jag mig en filmkamera av något slag allra mest. Först önskade jag mig det i julklapp - men fick istället en skoterhjälm...
Sen fyllde min styvsyster år som gick danslinjen på gymnasiet... Hon öppnar sitt paket från min pappa och hennes mamma och däri ligger en filmkamera. Gissa om jag dog?
När jag fyllde år 2 månader senare var jag övertygad om att ifall HON hade fått en filmkamera, så var det ju såklart att jag också skulle få en. Istället väcks jag på morgonen med ett jättelitet paket, som innehöll en silverkedja med hjärtan på. Till historien hör att jag var lite indiepoppare på den tiden så även om jag hade haft smycken hade de förmodligen varit second hand och i regnbågens alla färger; och definitivt inte med hjärtan.
Ni kan säkert gissa min besvikna min. Och sen säger pappa: "XX trodde du skulle gilla den här". (XX är alltså styvmor).
Först när jag tog studenten och inte längre "behövde" en filmkamera på samma sätt fick jag en liten handycam med minsta upplösningen.
Definitivt den sämsta presentföljetången i mitt liv.
åhh nej! förstår hur det kan kännas....
bbeauty skrev 2012-03-28 07:56:27 följande:
Rolig tråd!
För några år sedan fick jag en trasig dator-mus av mitt ex i födelsedagspresent. Dessutom utan kartong och utan kvitto.... Garanterat hans gamla som inte användes längre...!!
Sedan hade han "sparat flera tusen till en resa" och "därför" han vart så snål och jag fått betala typ a l l t i n g.....
(och det hade jag ändå gjort ändå sen början i vårt förhållande.)
Behöver jag säga att det inte blev någon resa tillsammans?....
wow, fick du nån användning av den?
Vad hade han för ursäkt för resan?
fy vad dåligt....