• pulmonate

Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?

Min pappa var världsmästare på konstiga presenter. Han var en sån som samlade på sig grejor på loppis, i soprummet (han var alltid så överaskad hur svenskar slänger nya grejor, eller kläder som är både kvättade och vikta). Han var desutom konstnär och kunde ge saker bara för att han tyckte det var ett häftigt möster på. Så presenter man har fått:

- Trätofflor 3 storlekar för små (35 när jag har 38/39) med dalarhästmålat mönster
    - En bit plåt som någon hade tappat färg på som han tyckte hade blviit såå bra! haha
    - En träsmiden tupp
    - flera presenter som han redan hade gett till andra personer, så kom man hem till honom så såg han det på bordet och gav till mig. Sen kommer den som redan fått presenten och undrar vad som händer.
    - En påse med tjejkläder (till en tjej i 10års åldern skulle jag tro) när jag var typ 17.

Men det har alltid varit välmenat och jag blev alltid glad för presenterna trotts allt. På sista åren fick jag pengar istället efter några diskreta klagomål ifrån min bror.  

• pulmonate
    Sara 120707 skrev 2012-01-25 14:50:13 följande:

Min present var inte konstig i sig men de var själva situationen som kändes konstig.

I födelsedagspresent fick jag nämligen massageolja(!) av min sambos pappa(!).

Det är kanske jag som är överkänslig men jag tyckte bara det kändes weird, för mig är det inget man ger till sin svärdotter. Jag visste inte vad jag skulle säga.

Ja ibland är det VEM man får det ifrån.
    Min svärmor gav mig röda string på ny år. Jag fattade noll och det var inte förräns min killes syster öppnade sin present och det var likadana som jag andades ut lite. Tydligen är det tradition i Italien att man ska ha röda underkläder på ny år! Ingen aning om varför
  • pulmonate
    knyttan skrev 2012-01-25 17:18:43 följande:
    Haha, i Argentina är det rosa trosor man ska ha på sig på nyårsnatten. Det var därför jag fick de rosa trosorna av sambons mormor fick jag veta efteråt... men kul ändå att en sån grej har följt med imigrationen! Undrar bara varför färgen har ändrats? Blev underkläderna uttvättade måntro Obestämd
    Haha det var ju lite interessant! Jag undrar var det har kommit ifrån? Visserligen är där många italienska immigranter i Argentina...hmm... 
    Kollade upp det snabbt på wikipedia. Tydligen så använder man olika färger för att symbolisera olika saker (detta i hela sydamerika, och mediterreanien). Rött = kärlek, gul = lycka och jobb, grön = pengar, vit = hälsa. Man kanske kan ha på sig regnbågsfärgade underkläder nästa ny år
  • pulmonate
    Incorporeal skrev 2012-04-02 17:13:03 följande:
    När jag var 17-18 fick jag ett hemmagjort presentkort av min bästa vän där det stod att hon skulle bjuda ut mig på en biokväll. Någon månad senare var det jul och vi träffades för att byta julklappar. När hon hade öppnat sin present berättade hon att hon hade kommit på att det skulle bli dyrt med biokvällen eftersom hon skulle behöva betala för både mig och henne. Så därför fick det bli även min julklapp.
    Bara satt och gapade... Så min julklapp var en biobiljett till henne...
    Detta har hant mig med!
    Med samma van hande det aven att vi hade bestamt att utbyta presenter for 150kr. Vi hade visst tydligen samma smak da vi gav varandra 2st likadana glas. Enda problemet var att dessa glasen kostade sammanlagt runt 80kr sa jag hade aven kopt en del andra saker. Hon forsokte pasta att dar maste ha blivit rea efter att hon kopt dem! haha. 
  • pulmonate
    Knyttan: "Detta lyckades jag dock avstyra, tyvärr inte införskaffandet av en flecepläd i mörkblått med neongröna älgar och dalahästar på."

hahahaha oj vad snyggt det låter! en sån måste jag ju ha på mig här i Italien så att alla vet att jag kommer ifrån Sverige! haha.Både färgkombinationen, materialet, samt motiven låter ju verkligen otroligt fult! 
Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?