• Tessa

Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?

Denna tråd har stått still i några månader ser jag, men gud vad jag har skrattat! Skrattande

Själv har jag förträngt en hel del märkliga presenter jag fått under årens lopp, men minns mycket väl förra årets födelsedagspresent från en kompis till mig som är ibland något av en mytoman...

Jag och min blivande bodde i en liten lägenhet, vi har massor av porslin och jag sa klart och tydligt när kompisen frågade vad jag önskade mig att jag i alla fall INTE vill ha glas, skålar eller anant porslin. Min födelsedag kom och kompisen räcker stolt över sitt paket till mig och säger "Det är importerat från min släkt i Italien". Jag blir glad över att hon ansträngt sig för min skull och sliter upp pappret. I lådan ligger.... en skål! Jag hade blivit glad ändå om skålen var fin och verkligen importerad från Italien...men.... Hon tillägger att det är en kristallskål - vilket jag ser med en gång att det inte är. Plus att jag insåg vad för skål det var... Samma vecka hade Åhléns gjort reklam för sina skålar på fot med lock som finns i olika färger. Det var exakt den skålen! Visserligen är det en fin skål, men historien kring den gjorde bara allt så fel. Obestämd

I år när jag fyllde år fick jag vadå av henne? .... Tada! Ytterligare en skål! En illrosa, jättetung historia som inte alls passar in i min stil. 

Jag har dock kvar båda skålarna, värre saker kan man få! Flört 

Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?