Smärtsam gynekologisk undersökning
Okey...Innan jag börjar så måste jag varna alla kvinnor och tjejer som inte har gjort en gyn undersökning till att inte läsa vidare.... Så att jag inte skrämmer er p.g.a min extrema dåliga erfarenhet av detta.
Skriver denna tråd endast för att höra om jag är ensam med denna enorma otur och obehag.
Var hos en barnmorska för att ta ett nytt cellprov.....Gruvade mig som tusan för jag minns hur fruktansvärt det varit tidigare. Hoppades att denna barnmoska skulle vara vänligare och trevligare än dom tidiagre. Men inte.....
Började nästan att gråta i stolen så ont det gjorde när hon förde in den dära plastskenan.....Hon tog inge glidmedel och hon tog det inte lugnt heller.....Hon bara tryckte in den......Jag bönade och bad hur ont det gjorde men det enda svar jag fick var....---> Det kan inte vara så farligt..sluta larva dig. När hon drog ut skenan så började jag att blöda....
Jag blöder fortfarande lite men jag tänker INTE gå tillbaka......3:de gången som jag gör en gyn undersökning och kommer hem blödande och med hemska smärtor i underlivet.
Min make vart rasande när han hittade mig gråtande av smärta och förudmjukelse under täcket......efter att jag berättade vad jag gått igenom under dagen. Han har tänkt stämma sjukhuset......
Fattade ett beslut att ALDRIG göra en ny gyn undersökning.....det är inte värt denna smärta och förudmjukelse man ställs inför.
____________________________________________________________________________________
Som jag skrev i början så vill jag höra om jag är ensam med denna mörka erfarenhet. Allt är 100% sant.