Inlägg från: moonlightgirl |Visa alla inlägg
  • moonlightgirl

Smärtsam gynekologisk undersökning

brideo skrev 2012-01-19 18:26:01 följande:
    Om ni har blivit behandlade på ett så bryskt sätt tycker jag ni ska anmäla händelsen till Socialstyrelsen på en gång. Vänta inte utan gör det nu! Om era skador fortfarande syns gå genast till en annan barnmorska för en undersökning så kan hon skriva ett intyg på skadorna ni har. Bifoga det i anmälan. 

I bästa fall hindrar ni en dålig barnmorska att fortsätta göra liknande saker mot andra.

Skicka också en kopia av anmälan till verksamhetschefen för stället där barnmorskan arbetera. Det brukar ta mer skruv än myndigheter.

Lycka till! 
    Där jag bodde förut var barnmorskan så där hårdhänt och otrevlig mot mig. Det märkliga var att när jag pratade med henne via telefon var hon jätte trevlig men sen när jag var där på besök var hon alltid jätte otrevlig och gjorde öven illa mig när hon undersökte mig. Det gjorde så jäkla ont att jag nästan vrålade aj du gör illa mig. Hon bara hoppsan du började visst o blöda. Ja inte så konstigt kände jag då hon gjorde illa mig. Efter den gången vägrade jag gå dit igen. Men där jag bor nu är barnmorskan jätte trevlig.

Jag håller med brideo, gör en anmälan mot henne. Tror inte att stämma sjukhuset hjälper så mycket men du kan anmäla henne. Som brideo sa att i bästa fall kan man hindra henne att behandla andra lika illa.
    Lycka till
Svar på tråden Smärtsam gynekologisk undersökning