Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Smärtsam gynekologisk undersökning

vi har en barnmorska där ja bor som är horribel! hon är ointresserad, våldsam under gynundersökninger och rent ut sagt elak rätt så ofta! en kompis till mig berätt att hon hade gått dit efter att ett stygn sen förlossningen inte velat försvinna. hon satte sig, och så tog morskan där och ryckte i stygnet, som för att "leka". gjorde ju självklart fruktansvärt ont på min kompis, tåren rann.. och vad gör barnmorske******? jo hon tittar upp, hånflinar och frågar "gör det ont?" en annan historia jag hört var en som hon halvt skällde ut för att hon inte kunde knipa ordentligt efter en förlossning.. men sen allmänt tycker alla att hon ska gå i pension.. hon är väl snart 150 år gammal.. många härifrån kör 6-8 mil extra, till en grannkommun, bara för att få en bättre barnmorska. 

• filibustern
    KirsiLaa skrev 2012-01-20 19:58:18 följande:
    Jag har tagit cellprov en gång och det gjorde inte ont. Det närmaste av mina erfarenheter av en "elak" barnmorska var en studerande som skulle ta klamydiaprov (här i byn ska de alltid ta klamydiaprov bara man stiger in i rummet). Hon petade runt med den där stickan och undrade om det gjorde ont, jag svarade nekande. Hon fortsatte veva med den där pinnen och undrade om det nu gjorde ont, nä inte då heller, så körde hon in den där stickan halvvägs in i livmoderna så det gjorde helvetiskt ont. Ingen av de andra miljoner gånger jag har tagit testet har det gjort ont, så jag förstår inte riktigt varför hon tyckte att det måste göra ont...
    AJ! t.o.m jag kände de där! 
Svar på tråden Smärtsam gynekologisk undersökning