Shining skrev 2012-01-20 21:34:32 följande:
Om ni vill kombinera era namn så kanske... Angård, med betoningen på A... Aaangård :D (alltså inte kort uttal som i Andersson) Eller så kan ni ju plocka ihop bokstäver från båda namnen till något... Gårderyd... Spännande :)))
Tack för tips! :) Helst skulle jag nog vilja ta ett släktnamn, nu när jag tänker efter.... *pust*
Det går inget vidare här..
Skatteverket skickade hem en lista på..... mina föräldras och mina mostrars namn. Öh... de känner jag väl liksom redan till? Längre bak än så kunde de inte gå, utan hänvisade till Landsarkiven. Den damen vill ha 125 kronor per kvart, i sökningsavgift.
Här inser jag att jag är såååå blåst när jag i min vilda fantasi trodde det var ganska enkelt att kika i alla fall ett par generationer bakåt, efter namn på släktingar. Ska man behöva ta ledigt från jobb och familj och ansluta till en släktforskarutbildning för att få några svar? Hm..... blir lite stressad och vill lägga ner helt och hållet.. Eller finns det nån här inne som är haj på släktforskning som inte tar eeeeeeevigheeeeeeeter? ;)
Kram från en stressad Bridezilla (nästan)