KirsiLaa skrev 2012-01-21 19:01:12 följande:
Precis min tanke där. Mina tärnor är bra kvinnor alla tre, men de kan vara lika tankspridda som jag. Så jag föredrar att skriva listan själv i lugn och ro så att jag vet att alla som ska komma med kommer med. Jag kommer att både dubbel- och trippelkolla listan. :)
De som hamnar på listan blir från 18 år och uppåt. Då fick jag med två kusiner och ett kusinbarn som jag gärna vill ha med. Min blivandes systerdotter blev också nedskriven, även om vi bara har träffats en gång. Det finns bara en som är under 40 men över 35 (en av marskalkarnas fru) som var kandidat, men henne gillar jag inte alls, så jag kanske kan dra gränsen vid 35 då. Jag känner mig väldigt elak dock. :|
Hehe ja, precis :)
Jag tycker inte du behöver känna dig elak. Brukar du umgås med henne? Om inte, så förväntar hon sig nog inte att bli bjuden på hippan heller faktiskt. Bara för att hennes make står din blivande nära, så betyder inte det att ni måste vara goda vänner. Jag tycker nog du kan dra gränsen vid 35år med gott samvete :)
Haha det kan bero på att jag känner igen situationen, en av min makes bästa vänner (som var marskalk på vårt bröllop) har en sambo som jag tycker väldigt illa om :P