Anneli256 skrev 2012-01-22 10:12:33 följande:
jag förstår eran tanke..och alla gör som dom känner. Men jag känner bara som så att alla dom jag bjuder på bröllopet vill jag fira vår dag med. Och möjligheten är att eftersom vi tänkt ha ett bildspel som bla min maid of honour/ fotograf ska göra så kan det mycket väl komma med bilder från möhippan.. och jag skulle tycka det var pinsamt om någon ställde frågan på bröllopet.. Jasså det har varit en möhippa? och kanske känt sig utanför för att dom inte blev tillfrågade.. inte helt kul att svara.. Ja men du var för gammal för att bli medbjuden. jag vet inte om d är rätt men jag är rädd för att folk ska känna sig åsidosatta eller bortvalda. Hade själv blivit ledsen om min son o svärdotter hade gift sig dom är 24 o 25 år.. och jag inte hade blivit tillfrågad för att jag är över 35. Fast jag är 42 så kan jag både festa och hitta på spex o kul saker ...Tycker inte det har med ålder att göra om man tex inte är som min gammelmoster över 75.. men hon har ändå valfriheten att komma om hon så önskar. Annars tycker jag det är mer som en tjejträff med dom närmsta vänninorna.. Så känner jag iaf
Jag förstår din känsla, Men samtidigt känns möhippan rätt privat! ´På min satt vi och pratade en del dumheter om gamla minnen om mig, och jag hade inte velat att min svärmor eller svägerskor skulle få höra det hur underbara de än är! och visst man kan skippa snacket, men samtidigt så var ju den dagen om mig så det föll sig rätt naturligt :)