Inlägg från: Povetrulya |Visa alla inlägg
  • Povetrulya

Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!

Hej alla glada julibrudar Flört

Vi gifter oss den 27 juli 2013. Lokalen med jättefint trädgård runt omkring är redan bokad. Vi hoppas på fint väder så att vi kunde ha en trädgårsvigsel. Det finns ett vigselsten i trädgården så det skulle passa perfekt.

Annars är det inte så mycket planerat. Har kollat lite på kinatrådar och kinakläningssidor, har ett par klänningar att välja ifrån. Vill inte dock beställa än för att jag hoppas att jag hinner gå lite mer ner i vikten (har redan gått 5 kilo ner).

P.S. Förlåt om det finns eventuella språkfel, svenska är inte mitt modersmål.

• Povetrulya
    CoG skrev 2012-05-16 11:21:48 följande:
    Hej!
    Vi har bokat kyrka den 27 juli
    Vad roligt med ett par till som har samma datum :)

Vad är ditt modersmål?
    Hej!

Modersmålet är ryska Och BM är från England. Det blir lite internationell familj hehe. Vi kan inte gifta oss i kyrkan på grund av det men som sagt hoppas jag på att få en jättemysig trädgårds ceremoni.

Jag tror det är ganska många här som har samma datum faktiskt. Vart bor för nånstans?
  • Povetrulya
    CoG skrev 2012-05-19 11:45:05 följande:
    Jag har sett datumtrådar men ingen annan som valt den 27/7 där, tills nu då du skrev :)

jag bor i Umeå :)
    Louise skrev 2012-06-26 12:38:27 följande:
    Hejsan :)
    Jag (läs vi) ska oxå gifta oss det datumet!
    Vi valde datumet på magkänsla :) hur valde ni erat datum?

Usch, det var länge sedan jag var här sista gången. Har glömt lite om bröllopsplanering då jag hade haft det jättestressigt med skolan. Men nu är det avklarat och då börjar (eller fortsätter) jag fundera mer om bröloppet.

Måste läsa igenom tråden nu och uppdatera mig lite om hur det går för er andra

Det ser ut att nu är det ganska många som ska gifta sig den 27 juli. Vi har valt vår datum på grund av att det finns lite mer chans att få bra väder på dagen då vi vill ha trädgårdsbröllop samt för att det är mina föräldrars bröllopsdatum.

Bara tänk tjejer - det är precis ett år kvar... hard to believe!

Jag har äntligen bestämt vilken typ klänning jag vill ha... så det är bara att hitta "the one".  Skorna är inköpta redan. Sådana blir det - http://www.clarks.co.uk/p/20350166.

• Povetrulya

Usch, det var länge sedan att jag var här och skrivit något.

Vi har också hunnit att fixa lite grejer för vårt bröllop den 27 juli nästa år:

Sambon fixade save-the-date kort i Photoshop så nu måste vi äntligen bestämma definitivt vem vi ska bjuda.

Jag har beställt 2 klänningar - en med släpp för vigseln och en kortare till festen (kan lämna länkar om någon vill se dem.) De sys upp nu och planeras att bli klara i slutet på oktober. Längtar så mycket till att få dem på mig hehe. Har också beställt en bolero och slöja samtidigt och underkjol samt 2 kläningsväskor eller vad hetter dem för nåt för att skyda kläningar från damm, ljus samt sambons ögon Skrattande

Jag har också beställt mina drömskor. Har kikat på dem för jättelänge men kunde inte hitta någon sida som sålde dem till Europa (de är av amerikansk brand Nina), men plötsligt utan att även tänka på det hittade jag dem på amerikansk Amazon  och det var efter jag har redan köpt andra skor!

Sedan har jag också beställt sådan "I DO" kristaller som skulle gå på mina skor.

Lokalen har vi bokat för länge sedan.

Planerar att få tag i några vigselförrätare och kolla vad det ska kosta att ha en samt välja vilken vi vill ha.

Och nästan glömde - vi var på semester med bil i Frankrike förra veckan så köpte massa champagne och vin där samt massa öl på Border Shop i Tyskland på vägen tillbaka.

Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!