Inlägg från: Tinzi |Visa alla inlägg
  • Tinzi

Tror ni att det räcker?

Ni som HAR gift er eller som SKA gifta er och har ca 80-85 gäster.
    Hur mycket Alkohol hade ni /ska ni ha på ert Bröllop samt hur mycket blev det över? (om det blev ngt över)

Vi har nu köpt:
    24 L Vitt vin
    24 Flak Öl (olika sorter)
    3 flak Cider
    3 L Vodka
    3 Flaskor Whisky

Ska också köpa :

3 flak Cider till
    1-2 flaskor Dooleys
    1-2 flaskor Baileys
    ev. några flaskor RÖTT vin också

• Svar på tråden Tror ni att det räcker?
  • Tinzi
    Jag han skrev 2012-01-28 12:54:32 följande:

är dålig på det där. Vi köpte alldeles för mycket av allt :) Men hellre det än tvärtom. O då vi köpte vår dricka i Tyskland gjorde det inte så mycket.

Jag hade nog köpt på mig mer rött vin. Går ju alltid att lämna tillbaka om ni handlar två veckor innan bröllopet.

Ja precis, vill inte att det tar slut iaf :(
    Så blir det nedersta där som jag tänkt iaf :)
    goyan skrev 2012-01-28 13:35:31 följande:
    Om man räknar med att alla 80 gäster dricker öl, så blir det 7 öl var. Och 24 liter vin blir ju 28 flaskor vin. Och man brukar räkna runt sex glas per flaska vitt, så om alla 80 dricker vin blir det två - tre glas var. Det är ofta ovanligt att samtliga gäster dricker alkohol och sedan varierar det hur mycket man dricker från person till person. Dessutom är det många som inte dricker både öl och vin. Så det ni köpt räcker absolut! Glad
    oki, men 2.-3 glas räcker ju under middagen tycker jag. Kanske ska köpa några liter till bara så det räcker lite till kvällen om inte alla vill ha starkare drycker då. tack! :)
  • Tinzi
    1700tal skrev 2012-01-29 14:51:46 följande:

Dooley är väl väldigt lik Bailyes? Måste ni ha båda, kanske istället satsa på nån fruktig likör istället (för jag antar att det är tänkt som avec) för de som inte gillar det gräddiga eller starka?

Hur är upplägget annars, ska ni ha bar efter maten? Hur kommer det sig att det är så lite rött, anpassat till maten (att ni har fågel eller fisk)?

Vi köpet också i tyskland men kör på lika mkt vitt som rött. Många dricker ju bara det, jag själv bl a.

Är väl mest att jag gillar Dolleys bättre ;) Men vi vill ha 2 olika för vet att vissa inte gillar den andre osv ;)

Vi ska ha öppen bar med frivillig bet sen. Vi har fågel & fisk till maten, så ska fixa rött till dem som vill det. Är vitt toll fågel/fisk lr?
    Lebendig skrev 2012-01-29 17:25:07 följande:
    Beroende på maten så tycker jag det låter mycket med 24 l vitt vin. Alla i min krets dricker hellre rött vin, väldigt få dricker vitt. på det bröllop jag var i somras så rördes knapp de vita flaskorna. Vad ska ni äta?

Sedan håller jag med om avec, dooleys och baileys är inte direkt lika i smaken, men gräddlikörer både två. Kanske en punch eller en fruktig likör är bättre?
    det är ngt att tänka på, en punch :) tack.
    Jo men får bli mer rött då, så ställer vi fram allt som blir över i baren sen på kvällen :)
  • Tinzi
    Hotlena skrev 2012-01-30 16:27:27 följande:
    Jo enligt  "reglerna" så det väl vitt vin till fågel/fisk men gillar man rött så dricker man nog gärna det till dessa rätter ändå. Framför allt fågel. Men till maten handlar det ändå bara om ca 1 glas, många kan nog dricka enligt "lag" då men efter maten brukar de flesta ta det de gillar mest. 
    oki, låter bra. :)
Svar på tråden Tror ni att det räcker?