1700tal skrev 2012-01-29 14:51:46 följande:
Dooley är väl väldigt lik Bailyes? Måste ni ha båda, kanske istället satsa på nån fruktig likör istället (för jag antar att det är tänkt som avec) för de som inte gillar det gräddiga eller starka?
Hur är upplägget annars, ska ni ha bar efter maten? Hur kommer det sig att det är så lite rött, anpassat till maten (att ni har fågel eller fisk)?
Vi köpet också i tyskland men kör på lika mkt vitt som rött. Många dricker ju bara det, jag själv bl a.
Är väl mest att jag gillar Dolleys bättre ;) Men vi vill ha 2 olika för vet att vissa inte gillar den andre osv ;)
Vi ska ha öppen bar med frivillig bet sen. Vi har fågel & fisk till maten, så ska fixa rött till dem som vill det. Är vitt toll fågel/fisk lr?
Lebendig skrev 2012-01-29 17:25:07 följande:
Beroende på maten så tycker jag det låter mycket med 24 l vitt vin. Alla i min krets dricker hellre rött vin, väldigt få dricker vitt. på det bröllop jag var i somras så rördes knapp de vita flaskorna. Vad ska ni äta?
Sedan håller jag med om avec, dooleys och baileys är inte direkt lika i smaken, men gräddlikörer både två. Kanske en punch eller en fruktig likör är bättre?
det är ngt att tänka på, en punch :) tack.
Jo men får bli mer rött då, så ställer vi fram allt som blir över i baren sen på kvällen :)