Idag har min ring från England kommit!!! (bild)
Jättefin!!! Kollar på en eventuell ring där också nu =)
Får man fråga vad hur du gjorde med tull och import? hur mycket gick det på?
Jättefin!!! Kollar på en eventuell ring där också nu =)
Får man fråga vad hur du gjorde med tull och import? hur mycket gick det på?
Nu har jag bokat in ett möte med 77dimonds nästa fredag SKulle ändå till London nästa vecka så tänkte passa på .. känns spännande..
Tack för tipset Mysullis!!
Jag kommer åka dit tror jag då jag är osäker på ringmåtten samt att de vill väga och värdera guldet på plats.. Hur gjorde du med ringstorleken? Funkade det att gå till en butik i sverige och uppge det måttet?
De visade mig diamanter i färg F-I och jag såg ingen skillnad förutom när hon lade diamanterna i ett vitt fack så man skulle kunna se skillnaden, men även då var den väldigt liten!! Inget som du skulle se om du hade ringen på dig!
Sen så visade hon en ring utan och en med flourecens och enda skillnanden du såg då var när ringen var i uv-ljus och för min del händer inte det såååååå ofta Då gav den ringen med flourecens ifrån sig ett litet blått ljus medan den utan såg ut som vanligt. .
Sen var det ganska stor skillnad i storlekar så jag kommer nog att beställa en ring som är 0,5 eller större så jag tror att det skulle bli snyggare på en sån ring som jag vill ha. .
Jag har vart lite orolig över det med storleken men skönt att höra från andra att det fungerat.. då slipper jag kanske resa över ändå..
Återkommer när jag beställt och fått hem den!!
tror det kan bli svårt, den är ju ganska tunn.. men gå förbi en seriöst guldsmed och fråga =)
Vilka mått är det på din rings diamant? Har kollat på olika varat och deras mått men när jag försöker måla upp dem ser de jätte konstigs ut jämfört med bilden pÅ deras sida som visar en 0.5 carat..
Aha.. trodde du hade den som hette något med vintage.. men fullkomligt älskar Contourskenan... Då känns det ännu bättre om det är den du har.. så man får se den på ett finger också..
skall beställa nu i mars/april tror jag beroende på hur det går med att sälja min soffa =)