Vara hemligt gifta - Går det?
Jag och min sambo har varit ett par länge och har både barn och hela baletten ihop. Vi vill gifta oss... NU! Men i dagsläget har vi inte råd med en stor fin fest men vi båda vill ha ett äktenskap och vi vill vara GIFTA! Vi vill ha det juridiska som stöttar oss, och känslan att vara "en riktig" familj. Vi vill ha ett äktenskap
Jag är idag hemma med sonen och kommer vara hemma cirka ett år till. Under den här tiden har vi planerat noga att vi hellre vill ha tid än pengar så att säga och kommer därför inte ha råd att lägga ut ca 70.000 på ca 18 månader. Men vi vill ju gifta oss NU!
Kan man gifta sig "nu" dvs snart på rådhuset (kyrkligt är inget alternativ) och ha festen nästa sommar? Är det möjligt att hålla sig från att berätta så länge? Är det praktiskt möjligt? Måste man säga till att man byter namn på våra jobb? Måste man byta namn på dörren? Byta all legitimation? Kan man göra namnbytet senare? Kan det "läcka" ut på något sätt?
Och självklart KAN vi vänta men för min m2b (så kul att säga) är det skitviktigt att vara gift men jag vill inte "bara" gifta mig, tycker att det här är min stora fest, min enda chans att glänsa ordentligt.
Vad tycker ni? Förslag? Någon som vart "hemligt" gift? Någon som tycker det är en skitdålig idé?
Andra alternativ?
Tacksam för all hjälp vi får!