Hur ska jag göra med ringarna??
Hej alla där ute! Väljer att vara anonym och det är för att jag har massor som jag känner som håller till ofta här på BT.
Behöver lite råd. Det är så att jag och sambon har beslutat oss för att gifta oss om ganska exakt ett år. Vi har aldrig varit förlovade, inte "behövts" eller vad man ska kalla det och dessutom har det ju varit lite av en kostnadsfråga om jag ska va ärlig. Men nu när vi praktiskt taget är förlovade så har jag börjat fundera lite över ringar. Jag kanske är väldigt ytlig och larvig nu men jag känner att jag skulle vilja ha två ringar ändå sen när jag är gift. Och vi båda känner att det känns lite "onödigt" att lägga ut pengar på ringar nu som kostar några tusen och sen om ett år ska vi köpa vigselring. Hur ska jag göra? Det blir lite dyrt med så många ringar på så kort tid. Vi har faktiskt en liten budget på hela vårt bröllop och då vill man ju inte att pengarna ska flyga iväg heller bara för att jag är töntig och promt måste ha två ringar...
Har haft en tanke om att vi ska förlova oss officiellt och att vi köper en fin silverring till mig. Jag tycker nämligen silver är skitsnyggt och det är inte alls säkert att jag kommer vilja ha guld i min vigselring sen. Men jag vet ju att silver slits väldigt snabbt. Och då är ju guld eller vitt guld bäst, men vad jag vet så är titan sjukt slitstarkt med vilket skulle passa mig! MEN... jag vet ju även att färgmässigt så är det stor skillnad på titan, silver och vitt guld.... och om jag bstämmer mig för att ta en vit guldring om ett år så kommer det va så fruktansvärd skillnad i färg.... Åååhh... vet inte hur vi ska göra. Det enda jag vet är att jag vill ha två ringar sen.... Det bara är så men jag vet inte hur vi ska göra NU med ringar och så. Sambon kan vänta tills vi gifter oss och han vill ha guldring. Och om jag kommer vilja ha en guldring är det kanske inte så snyggt att ha en sliten silvering bredvid eller en titanring (som är ganska mörk i färg)
Förstår om ni tycker jag skrev ett rörigt inlägg. Men behöver bara lite förslag på hur vi ska göra. Tack för att ni läste!