• ofelia

Hur ska jag göra med ringarna??

Det verkar ju som att du fått en massa bra och konkreta råd redan, men jag tänkte ändå bara bidra med ännu ett perspektiv.

Som någon sa tidigare kan det ju vara roligt att byta ringar om några år. Även om man tror att man hittat en partner för livet så behöver ju inte det betyda att man kommer att ha samma smak och preferenser för alltid när det gäller smycken :) Om du verkligen gillar silver finns det väl ingenting som säger att du inte kan ha vigselringen i det materialet också? Tycker man att det blir tråkigt senare i livet kan en tur till guldsmeden för att beställa nya ringar vara ett mysigt och romantiskt sätt att återuppleva tiden kring bröllopet. Ringarna är trots allt bara en symbol för er kärlek och förening, de får det värde man lägger i dem och detta värde kan därmed flyttas från en symbol till en annan.

Eftersom du helst vill ha ett tåligt material undrar jag också om du övervägt stål? Jag visste själv inte att det fanns förlovnings- och vigselringar i stål förrän jag och min blivande förlovade oss för några år sedan. På grund av hans yrke fungerade varken guld eller silver, de metallerna är helt enkelt för mjuka, och då snubblade vi över stålringar. I min mening har ringarna en otroligt vacker färg, och dessutom känns det (för mig) lite extra romantiskt rent symboliskt med en ring som håller för alla vardagens påfrestningar. Att det är svårt att hitta billigare ringar blir ju dessutom en trevlig bonus!

Lycka till!

Svar på tråden Hur ska jag göra med ringarna??