Syrinx skrev 2012-01-28 21:47:32 följande:
Jag tycker att ni har gjort fina musikval!
Förstår jag dig rätt, TS, om "Utan dina andetag" är bestämd och ni väljer mellan "Everytime we touch" och "För att du finns"? Eller väljer ni mellan alla tre?
Min favorit av dem alla tre är helt klart "Utan dina andetag" - texten är så otroligt vacker! Jag föredrar den dock i versionen som Lisa Nilsson gjorde på festkonserten kvällen före kronprinsessbröllopet.
En fundering, utan att lägga någon värdering alls i det, är att eftersom ni går in till "Änglagård", som ju har en väldigt folklig karaktär, så blir det en ganska stor tyngdpunkt på det folkliga om ni väljer att gå ut till "Underbart". Eller så kan man se det som att det blir en röd tråd med musiken under vigseln. Jag håller hur som helst med Daniiel och Cantaton om att "Underbart" är en stämningshöjare!
Jo "Utan dina andetag" är bestämd (älskar Kent) men sen är jag osäker på "För att du finns" eller "evertime we touch".....jag får prata med kantorn (som för övrigt är hur bra som helst) så kan han får tycka till med.
Ang. din fundering så har jag inte alls tänkt i de banorna. Jag vill bara ha musik som jag ( min blivande bryr sig inte så jag får bestämma
) gillar.