Inlägg från: tesso77 |Visa alla inlägg
  • tesso77

Vad tror ni om denna musiken i kyrkan?

Funderar på musik under vigseln i kyrkan, vad tror ni om detta? Och vilka är finast där jag skrivit dit 2 alt?

3 olika låtar med Enya som bakgrundsmusik  när gästerna går in i kyrkan.

Ingångsmarsch: Änglagård

Sololåtar: Kent: Utan dina andetag
                      Cascada: Everytime we touch el. Sonja Alden: För att du finns.

Psalmer: En vänlig grönskas....
                      Du vet väl om att du är värdefull

Utgångsmarsch: U2 Beutiful day el. Kalle Moreius: Underbart

• Svar på tråden Vad tror ni om denna musiken i kyrkan?
  • tesso77

nån mer som kan tycka till?

• tesso77
    Syrinx skrev 2012-01-28 21:47:32 följande:

Jag tycker att ni har gjort fina musikval!

Förstår jag dig rätt, TS, om "Utan dina andetag" är bestämd och ni väljer mellan "Everytime we touch" och "För att du finns"? Eller väljer ni mellan alla tre?
    Min favorit av dem alla tre är helt klart "Utan dina andetag" - texten är så otroligt vacker! Jag föredrar den dock i versionen som Lisa Nilsson gjorde på festkonserten kvällen före kronprinsessbröllopet.

En fundering, utan att lägga någon värdering alls i det, är att eftersom ni går in till "Änglagård", som ju har en väldigt folklig karaktär, så blir det en ganska stor tyngdpunkt på det folkliga om ni väljer att gå ut till "Underbart". Eller så kan man se det som att det blir en röd tråd med musiken under vigseln. Jag håller hur som helst med Daniiel och Cantaton om att "Underbart" är en stämningshöjare!

Jo "Utan dina andetag" är bestämd (älskar Kent) men sen är jag osäker på "För att du finns" eller "evertime we touch".....jag får prata med kantorn (som för övrigt är hur bra som helst) så kan han får tycka till med.

Ang. din fundering så har jag inte alls tänkt i de banorna. Jag vill bara ha musik som jag ( min blivande bryr sig inte så jag får bestämmaSkrattande) gillar. 
  • tesso77
    Hairspraymaniac skrev 2012-01-28 21:55:03 följande:
    funderar med på beautiful day som utgångslåt. Ska ni ha någon som sjunger den eller spela låten som den är på stereo? :)
    Den kommer antingen bli på orgel eller på piano,  ingen ska sjunga. Fast är man inget U2 fan så kommer man nog inte känna igen den utan bara tycka den är fin (förhoppningsvis).
Svar på tråden Vad tror ni om denna musiken i kyrkan?