• AlwaysAndForever2012

HJÄLP tack, hur gör jag en playlist som sedan har låtarna i samma ordning om jag ska lyssna i en annan dator??

Hej, jag ska göra en playslist med specifik ordning på låtarna till bröllopet, vilket är tex lätt att göra i mediaplayer. MEN jag ska göra dom i min dator, men sen behöver jag lägga över dom på usb för att sätta in dom i en annan dator. Hur gör jag för att få låtarna att vara kvar i samma ordning??? Blir tokig. har alltid fått sitta och döpa om alla filer med siffror först för att få ordning på det.

• Svar på tråden HJÄLP tack, hur gör jag en playlist som sedan har låtarna i samma ordning om jag ska lyssna i en annan dator??
  • Lilique

Ja, om du bara har en hög med musikfiler så är det absolut bäst och enklast att bara sätta siffror framför titlarna.
    Annars är Spotify ett bra alternativ? Kostar bara 49 kronor i månaden att slippa reklamen (om du inte ska kunna ha det på mobilen med, då är det 99). Det kan du ju använda på vilken dator som helst och alltid ha med dig dina spellistor.

• daniiel
    Lilique skrev 2012-02-01 10:53:32 följande:
    Ja, om du bara har en hög med musikfiler så är det absolut bäst och enklast att bara sätta siffror framför titlarna.
    Annars är Spotify ett bra alternativ? Kostar bara 49 kronor i månaden att slippa reklamen (om du inte ska kunna ha det på mobilen med, då är det 99). Det kan du ju använda på vilken dator som helst och alltid ha med dig dina spellistor.
    Ja, Spotify är verkligen bra :) Om man väljer "Unlimited", som kostar 49kr/månad, så måste man dock ha tillgång till internet för att kunna spela upp listan. Jag har varit med om på en fest att internet helst plötsligt la av och då kunde ju ingen musik spelas. Väljer man "Premium", som kostar 99kr/månad, så kan man gör spellistorna tillgängliga offline. Så har vi gjort på fester och även på vårt bröllop. Då loggar man bara in på Spotify (funkar som sagt på alla datorer) och drar igång musiken :)

Knepigt kan det ju dock bli om man vill ha just låtar som inte finns på Spotify, det mesta finns ju där, men inte riktigt allt tyvärr.
  • Lilique
    daniiel skrev 2012-02-01 10:59:44 följande:
    Ja, Spotify är verkligen bra :) Om man väljer "Unlimited", som kostar 49kr/månad, så måste man dock ha tillgång till internet för att kunna spela upp listan. Jag har varit med om på en fest att internet helst plötsligt la av och då kunde ju ingen musik spelas. Väljer man "Premium", som kostar 99kr/månad, så kan man gör spellistorna tillgängliga offline. Så har vi gjort på fester och även på vårt bröllop. Då loggar man bara in på Spotify (funkar som sagt på alla datorer) och drar igång musiken :)

Knepigt kan det ju dock bli om man vill ha just låtar som inte finns på Spotify, det mesta finns ju där, men inte riktigt allt tyvärr.
    Sant, bäst vore då att ha Premium så att man kan lyssna offline också.
    De låtar som inte finns på Spotify kan man lägga in direkt på datorn (från typ ett USB) och lyssna på ändå via "Library" eller "lokala filer"... vad det nu kan tänkas heta (:
  • daniiel
    Lilique skrev 2012-02-01 11:18:13 följande:
    Sant, bäst vore då att ha Premium så att man kan lyssna offline också.
    De låtar som inte finns på Spotify kan man lägga in direkt på datorn (från typ ett USB) och lyssna på ändå via "Library" eller "lokala filer"... vad det nu kan tänkas heta (:
    Aha, vad smart, det visste jag inte :) Vi använder bara Spotify på fester och alla låtar vi vill ha med finns redan där, så aldrig kollat upp ifall det går.
  • Aniara4

Jag skaffade Spotify premium just för att kunna köra musiken offline, sen glömde jag att spara ner listan till datorn i alla fall (kunde inte bestämma mig för vilken av våra datorer vi skulle ta med, så jag tänkte göra det "sen"), så vi fick köra på festlokalens internetuppkoppling. Sen la uppkopplingen av... Så då fick jag plocka fram mobilen, där jag hade en äldre version av låtlistan, och koppla in den på ljudanläggningen istället. Det funkade ju, men det kändes lite surt när jag hade lagt ner så mycket tid och möda på att få den perfekta låtlistan och så fick vi köra en annan... Och så blev jag tvungen att lämna kvar mobilen på festen, men någon hade koll och tog hem den till oss som tur var.

• Italia08

Ni som har använt eller ska använda Spotify eller en annan spellista via dator, hur "avancerad" utrustning har ni haft då? Tänker mest på högtalare.

• Vichy

Har man musik på datorn som inte finns på Spotify kan man spela upp den via Spotify iallafall, Men har man lagt in en låt från sin dator som inte finns på spotify så kan man inte spela upp den låten på en annan dator...

• daniiel
    Italia08 skrev 2012-02-01 11:36:11 följande:
    Ni som har använt eller ska använda Spotify eller en annan spellista via dator, hur "avancerad" utrustning har ni haft då? Tänker mest på högtalare.
    Vi har använt vårt surroundljud som vi har till tvn, vet inte hur avancerat det är, men det räckte då gott och väl till en festlokal stor nog för 90 person sittande där det var ca 70 gäster.

Andra gånger har vi använt det som finns på plats i lokalerna och det har också varit alldeles tillräckligt bra :) I de flesta lokaler som har utrustning, så är den ju anpassad för lokalen.
  • AlwaysAndForever2012

Om man nu då inte vill ha spotify, finns det inget annat sätt? och på tal om siffror före låtarna, jag har för mig att när jag råkat klicka fel på datorn, som ibland händer, så råkade jag få siffror framför allt, utan mening. Men har ingen aning hur jag gjorde. vet ni hur man får siffror framfrör utan att sätta sig med en och en och göra siffror på namnen?

• CarPer

Vet ni någon mediaspelare som tar bort mellanrummen mellan låtarna?

Svar på tråden HJÄLP tack, hur gör jag en playlist som sedan har låtarna i samma ordning om jag ska lyssna i en annan dator??