• Tinzi

Ring med både vita OCH svarta stenar?

Har hittat en på Chanti för 2600:- som är fin, MEN söker fler alt. gärna titanium, vitguld etc.

Vår budget är tajt, vikigast för mig är bara: INTE silver, under 2500:- svarta & vita stenar.

Några tips`???

• Svar på tråden Ring med både vita OCH svarta stenar?
  • Tinzi

Sen undrar jag om det går att gravera en titanium ring i efterhand här hemma i Sverige sen om säljare inte erbjuder detta...

• Tinzi
    Sara 120707 skrev 2012-02-01 12:51:59 följande:

Gravera i efterhand borde inte vara något problem.

Stainless steel är ju ett hållbart och billigt material om man har en begränsad budget.

Får man fråga varför silver inte är ett alternativ?

hehe när du frågar så måste jag faktiskt svara att jag inte vet...vill väl eg ha fit guld, men stål känner jag är hållabarare....njäe vill helt enklelt ha vitt guld lr stål bara :)
  • Tinzi
    Sara 120707 skrev 2012-02-01 12:51:59 följande:

Gravera i efterhand borde inte vara något problem.

Stainless steel är ju ett hållbart och billigt material om man har en begränsad budget.

Får man fråga varför silver inte är ett alternativ?

Dock vet jag inte vad som är ljusast alltså titanium lr stål, gissar på stål? har verkligen NOLL koll på sånt...
    det och ringstl gör att allt detta är svårt...bara ringen håller är väl det viktigaste! tack  för all hjälp :)
  • Tinzi
    Sara 120707 skrev 2012-02-01 19:58:50 följande:

Så lite så :)

Appropå priserna så är det väl inte konstigare än att man kan köpa en brudklänning för ett par hundralappar? :)

nej iof inte! Dumt nog nojjar jag mig för att stenarna ska lossna osv :)Men det kan de ju göra oavsett kvalité antar jag...
  • Tinzi
    Sara 120707 skrev 2012-02-01 20:49:53 följande:

www.cameodesign.se/material.php

Tack ska du ha :) Stål låer bra nu! *ler* Nu ska jag bara fatta hur jag väljer ringstl på:

www.achadirect.com/index.php&cPath=109&products_id=6830&zenid=6690c199774b93bb537ac3807640caf6

har nämligen hittat ring till blivande där också, men vet ej vilken stl man ska välja eller hittar ej stl tabell...
  • Tinzi
    Sara 120707 skrev 2012-02-01 20:59:40 följande:

Jag börjar bli yr! :)

Nu svarade jag i din nya tråd..

Det enklaste är ju att gå till en affär och prova ut. Köp en billig silverring ifa du känner att du inte bara kan gå och prova.

Här är en tabell med ringstorlekar och hur man omvandlar dem.

www.trulyme.se/wp-content/uploads/RingStorlek...

hehe så nöjd m. priserna dock ETT problem, man MÅSTE köpa för MINST 300 dollar, så antingen kööper jag 100 ringar typ och säljer vidare sen eller så vet jag inte :( hehe
  • Tinzi

vad du är duktig på att hitta!

Så svårt att veta m. stl bara märker jag, vissa säljare skickar inte till Sverige, andra går det ej att skicka frågor till, jaja letandet fortsätter :) tack!

• Tinzi
    Sara 120707 skrev 2012-02-01 22:15:17 följande:

De flesta säljare kan skicka utomlands i undantagsfall, det brukar bara vara att höra av sig.

vet, gick dock inte att hör aav sig ens till denna :(
Svar på tråden Ring med både vita OCH svarta stenar?