• Fishkiss

Vilken brudbukett?

Vilken brudbukett  tycker ni bäst om? Vi gifter oss i Juni och nedanför ser ni min brudklänning.

Trevlig helg på er!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken brudbukett?
  • daniiel
    Fishkiss skrev 2012-02-03 18:01:42 följande:
    Det är ingen fara, alla åsikter är välkomna Uppskattar alla tips! Har också tittat på denna buketten:
    Vad skönt att höra :) Haha jag hade själv enorma problem med buketten, för jag ville ha pioner, ranunkler och anemoner, men ingen av de blommorna gick att få tag på i augusti :P
  • hemajo13

hittade bloggen där denna buketten kom ifrån.. tänkte visa en annan bild på den=)

• Fishkiss
    hemajo13 skrev 2012-02-03 18:13:04 följande:
    hittade bloggen där denna buketten kom ifrån.. tänkte visa en annan bild på den=)
    Den var också jättefin! Jag ska träffa floristen nästa månad och har gjort en mapp med bilder som jag tänkte ta med och visa. Jag var nästan helt säker på brudbukett #2 men när jag fick se pionerna så blev jag förälskad... De är så vackra och romantiska
  • 1700tal
    hemajo13 skrev 2012-02-03 18:03:08 följande:
    Den här är jag mest inne på ni! lite olika nyanser och storlekar på pioner!=)

Den där var helt underbar! Men det är fyllda austinrosor som komplement till de ljusrosa pionerna, inte andra pioner i olika nyanser.
  • hemajo13
    1700tal skrev 2012-02-03 19:37:28 följande:
    Den där var helt underbar! Men det är fyllda austinrosor som komplement till de ljusrosa pionerna, inte andra pioner i olika nyanser.
    aaa! vad bra å få reda på det!=)
  • JennyL

Älskar pioner, vill ha det i min bukett men tyvärr så går det inte att få tag i piner i mars :/
    Ta pionerna, dom är så himla snygga och maffiga! :) 

• Fishkiss
    JennyL skrev 2012-02-03 20:51:37 följande:
    Älskar pioner, vill ha det i min bukett men tyvärr så går det inte att få tag i piner i mars :/
    Ta pionerna, dom är så himla snygga och maffiga! :) 
    Visst är dem underbara! det lutar åt att det kommer bli det. Det är synd att dem inte finns i mars Har du bestämt vad du ska ha istället? Här kan du läsa om rosor som påminner om pioner. Något du kanske kan tänka dig? www.flamingpetal.co.nz/substitute-for-peonies/
  • 070831

jag tycker den sista bilden som är en dropformad bukett :)
    även jag älskar rosa men detta valet skulle jag valt den sista .
    tycker det är lite finare när det är olika blommor

• Silketuss

Jag gillar bägge två! :-P

• LisaKim

Båda är fina, men jag gillade den med rosor bäst! :) Det är så fint med droppformade buketter!

• SaraJohanna

Oj nu blev det två inlägg, Jag gillar pioner, jag skulle gärna ha det i min bukett, så jag röstar på den första buketten! : ) Är det någon som har koll på när det går att få dessa i sin bukett? Har nämligen sett många här på BT som skrivit att de pratat med sina florister som säger att de inte kan få det...
  • SaraJohanna

Menar såklart när det är säsong för dessa blommor!? Har sett att vissa som gifter sig i juli inte har kunnat få det, medan andra som gift sig i augusti har kunnat få det. Som jag förstått det är det en försommarblomma, men jag kanske har fel? :)

• kaju

Sara-Johanna, de helt fantastiska pionerna har sin tid i maj-juni. Jag älskar dem och ska har vita sådana i min bukett tillsammans med bl a ranunkel och rosor.

• SaraJohanna

Var och pratade med en florist i min stad idag och hon säger att pioner i slutet av juli inte ska vara något problem att få tag på!

Svar på tråden Vilken brudbukett?