Vi blir så arga och ledsna!
Måste bara skriva av mig! Vad och hur skulle ni sakt/reagera i detta?
Min blivande man var hos sin mamma här om dagen, då började hon prata om vårt bröllop. Hon hade en spydig och nerlåtande ton. Hon fråga hur många vi hade bjudit. Min sambo sa att vi blir väl runt 100 kanske.
Då började hon "Va, ni känner väl inte så många! Vilka är alla dom? har du bjudit dina kusiner XXX då. Hur ska ni får pengar, ni har väl inga pengar? Hörde att ni ej skulle ha barn med på festen"
Min sambo: Jo, vi känner så många och mer än då har inte gästlistan här så jag vet ej rinktigt vilka som är bjudna. Nej, jag vet ej om vi ska bjuda min kusiner. Umgås och pratar aldrig med dom ju. Hur vi ska få pengar ska du strunta i. Och när det gäller barn så får som komma till kyrkan men på festen vill vill ha de i vuxetsällskap. För att de ska kunna slappna av."
Min sambos mamma: " Tycker ni ska bjuda dina kusiner, du blev ju bjuden på deras (för 15 år sedan) och när det gäller barn så tycker jag att de ska få vara med. Blir lite mer livat då. Tycker de är skammligt om du inte ska bjuda kusinerna och barna." Min sambo blev ju ledsen och arg över de hon sa. Men han svara henne inte.
Även hans största bror som ska vara bestman har uttalat sig ang barnfrågan. Han fråga om barnen skulle va med. Min sambo sa nej, men att deras får va med på middagen men ej på festen. Då hade han blivit ja, men då kan inte vi komma. Min sambo, men XX mamma bor ju här hon kan ju ta barnen. Brodern: Hon är inte hemma då. Sambo: Men hon kan ju se till att vara hemma då. Brodern: Nej. Sen vem ska köra hem oss då, du vet att de får ju du faktiskt se till. Sambo: De får du greja själv, de är inte min huvudverk.
Hur skulle ni bli i denna situation? Vi känner att vi blir ju ledsna och arga, men att vi vet hur vi vill ha de och försöker strunta i deras åssikter. Men de känns, man är nog kluven som det är med gästlistan och barna. Än att folk som står än nära ska kritisera. OJ, de blev ett LÅÅÅngt inlägg, förlåt =)