• Marrymay

Avfärgning av hår

Bröllopet närmar sig. Fortfarande några månader kvar men jag behöver er hjälp redan nu.

jag har långt hår som jag emellanåt färgat med hemfärgning. Eftersom en del gråa hår börjat synas testade jag senast svrtbrun färg. Det blev alldeles för svart. Jag har normalt mellanblont/ lite askfärgat hår.

Eftersom det tar år att låta ordinarie hårfärget växa ut så tänkte jag att jag ska testa att gå till frisören och avfärga håret.

Har ni erfarenheter av det? Kan någon rekommendera bra salonger i Stockholm som jag kan prata med. jag vill ha ett urval för att kunna kolla priser och även få tag i en frisör som verkligen kan ordna detta.

Så mata på med förslag på bra, riktigt bra, salonger :)

• Svar på tråden Avfärgning av hår
  • Jenny 03

Har gjort det massor av gånger.. Sist var jag mörk brun/röd och ville absolut bli blond.. Vände mig till Salong 136 i haninge till ägaren Anna.. Hon är super och mer super duktig än någon annan.. Det kostade lite och tog en lång tid den dagen men jag gick därifrån blond och mer än nöjd.. Rekomenderar henne högt.. Alla jag känner går hos henne nu och alla är tok nöjda.. :)

• lyckliga jag

Jag säger bara : GÖR DET I GOD TID !!!
    Resultatet kan bli olika från gång till gång. Det beror på hur färgskadat håret är. När jag gjorde det så blev det nästan självlysande orange. Ingen vacker syn med andra ord. Skrikandes

• Dejli

Är det färgning eller intensivtoning? För min erfarenhet är att det bleks ganska mkt i början, särskilt om man tvättar med riklig mängd balsam... och särskilt om det är lite röda/kopparaktiga nyanser i. Men det kanske redan har blivit urtvättat och det är den "riktiga" nyansen som blivit för mörk?

• Jenny 03

Klart det blir orange när man avfärgar men det är ju för att ta bort dom mörka pigmenten.. Sen måste du ju färga eller slinga håret efter.. Tar du bara avfärgning så ser det inte klokt ut.. :)

• Ayla

Förutom att färgen kan bli udda, så sliter det också väldigt mycket på håret. Jag har gjort det själv hemma några gånger. Färgen blev ok (skulle ändå färga om) men hårstråna blev tunna och håret som en risborste. Har dock kort hår, så klippa bort det mesta rätt snabbt.

Det är svårt att bleka ner svart hår utan att det blir flammigt orange, som andra redan påpekat. Så vänta inte för länge innan och om du gör nåt åt det.

• ema

Jag vill tipsa om en ung tjej som heter Ellen på Creative Zone i Uppsala, även om du ville ha tips på frisörer i Stockholm... Det kanske hjälper någon annan om inte annat... Glad

Jag hade svart/mörkbrunt hår som hon färgade av och gjorde jättesnyggt och blont. Det tog tre timmar ungefär. Även fast jag flyttat ända till Umeå numera, så fortsätter jag att färga håret hos henne när jag är förbi. Jag har helt enkelt inte hittat någon annan som är lika duktig som henne. Jag kommer att åka ner och gå dit och färga mitt hår innan mitt bröllop, trots att jag inte bor där längre. Hon är helt fantastisk! Hon är den enda frisören jag gått till regelbundet. Har gått hos henne sedan hon var elev och kan verkligen rekommendera henne. Jag vet att hon vunnit priser i hårfärgning också.

Svar på tråden Avfärgning av hår