Hjälp, bästa upplägget? (Hålltider)
Gästerna ska alltså efter vigseln köra 2,5mil tillbaka in till stan? Har jag förstått det rätt då? Hur långt är det sedan till festlokalen? Räknar med att den ligger i stan så att säga. Det borde ju ta kring 30min att köra till stan då. Ni är väl klara med allt vid kyrkan kring 16.00, så tar sig gästerna tillbaka till stan och är framme vid festlokalen vid 17.00, några kanske vill byta om innan osv. Då har ni en timme mellan att de kommer dit och brudskålen, men det bör gå rätt snabbt om ni har en liten tipsrunda (eventuellt ytterligare någon aktivitet, gästbok?), snacks och kanske något att dricka åt gästerna. Då minglar de nog på bra :)
Jag vet inte.. vart kommer ni att fotas? Ni ska ju också ta er till festlokalen och det tar ju ca 30min för er också tillbaka in till stan. Säg att ni fotas i ca en timme vid kyrkan, så fram till 17.00, då ska ni transportera er också, och är då som tidigast vid festlokalen vid 17.30.
Ni måste nog sätta 18.00 som tid för brudskålen då, så ni vet att ni med all säkerhet hinner :) Det beror ju dock som sagt på vart festlokalen ligger i förhållande i till kyrkan/stan och vart ni kommer fotas och hur länge osv.