Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Svarta tärnklänningar?

Svart var väldigt vanligt på bröllop förr, eftersom man då inte hade råd att skaffa ljusa finklänningar och dom svarta/ mörka man hade i kyrkan på söndagar var oftast det finaste man ägde.

Men sen har det ju gått till att svart = begravning och bröllop ska vara ljusa och fina. Förutom herrarna då som ofta har mörk kostym Flört

Men det är inget som direkt säger att det är fel.
    Kör på om du vill. Och om nån påpekar att det är en sorgefärg så kan du hänvisa till att du följer gamla traditioner Tungan ute

• Chicita
    Cicci90 skrev 2012-02-10 18:44:30 följande:
    Klart du kan ha det!
    Personligen struntar jag i alla vett och etikettregler ifall de krockar med mina egna tankar och önskemål. Jag sätter mina gäster så som jag tror att de vill sitta, inte så som reglerna säger att de bör sitta. Jag vill ha buffé trots att många säger att det är helt oacceptabelt (har själv varit på tre bröllop där det har varit buffé och jag ser inte problemet..  ;)) Osv.. Kör på som du själv vill!
    Varför skulle buffé vara oacceptabelt?
    Det är ju snarare det vanligaste alternativet om man kollar runt här på BT och om jag jämför med de bröllop jag själv varit på.
  • Chicita
    Cicci90 skrev 2012-02-11 09:13:36 följande:
    Om man tittar runt lite i trådarna som handlar om mat finns det flertalet vilda diskussioner om att det kan vara "fult" att ha buffé på en så fin fest som ett bröllop, många upplever att man ska bli serverad en trerätters vid bordet istället.
    Men den diskussionen tycker jag inte hör hemma i denna tråden. :)
    Det har jag inte sett måste jag ju säga. Snarare tvärt om Förvånad
    Men ja, det är en helt annan diskussion... 
Svar på tråden Svarta tärnklänningar?