Inlägg från: DestinyD |Visa alla inlägg
  • DestinyD

Svarta tärnklänningar?

Kan tärnorna ha svarta klänningar? Jag hade tänkt det (borgerlig vigsel utomhus i höst), men så sa nån att man inte ska ha svart på bröllop och att jag kanske trampar i klaveret då. Stämmer det? Tänkte att dom skulle ha svarta klänningar med lila band i midjan och en ljus/vit sjal. Är det tokigt? Jag vet att det inte finns några REGLER, men etikettsregler finns ju. Nån som vet om det är helt åt skogen att göra så?

• Svar på tråden Svarta tärnklänningar?
  • DestinyD

Tack för era svar! Ja, jag tycker ju spontant att det känns som att det kunde bli himla snyggt. Det är två väldigt unga tjejer som ska vara mina tärnor, och dom känner sig säkert mest bekväma i svart också Glad. Och att bryta av med lila band och ljusare sjalar blir jättesnyggt tror jag. Vi är rätt "rockiga" så jag gillar´t!

Cicci90: Ha ha... Vi ska också ha buffé Skrattande

• DestinyD
    Invincible skrev 2012-02-10 19:37:49 följande:
    Mina tärnor bar svart, helsvart faktiskt! Dock bröt vi av med skyhöga, gröna satinpumps på deras fötter. :) Det blev galet snyggt på fotona faktiskt, och de kände sig bekväma!
    And tonight we can truly say - Together we are invincible
    Låter verkligen supersnyggt!!! Jag börjar bli mer och mer säker på att faktiskt bestämma mig för svarta klänningar Glad
  • DestinyD
    Invincible skrev 2012-02-13 19:13:30 följande:
    De var supernöjda, tjejerna, och jag med! På skoj får du en bild också. Skyhöga skor, 10,5 cm på mig och 11,5 cm på dem. Efter vigseln sprang vi omkring barfota, och till mingel och dansen (hade ingen middag, bara mingel + tårta och sedan öppnade vår DJ dansgolvet vid 22) svidade vi om till converse. :D

And tonight we can truly say - Together we are invincible
    Jättesnyggt!!! Förstår att man inte orkar knalla omkring i såna klackar hela dan och kvällen Glad Mina tärnor skulle kanske orka, men jag ska satsa på mycket lägre klack till mig. Däremot funderar jag på att ha knall-lila skor, om jag kan hitta... De flesta har skyhöga klackar, och min rygg klarar inte det tyvärr...
Svar på tråden Svarta tärnklänningar?