• Jane

Vad ska ni ha för skor??

Odium skrev 2012-02-11 12:50:10 följande:
    Jag HOPPAS att jag ska ha dessa.. det är en redigerad bild, syns inte så bra, men tyget har vikningar över hela skon

. Är egentligen en helt vanlig klack, men jag vill ha kilklack.

Jag har skickat in en prisförfrågan till ett företag i kina som gör custom made, men de har inte svarat på en vecka och efter tre mail..
    Är det någon som vet av relativt billiga ställen man kan maila?
    Wow! det är något sådant jag är ute efter, svart-vita, gangster skor eller "tuxedo shoes", men jag ville ha med kilklack för att det är lättare att gå i. Vilket företag är det du har mailat till?
  • Jane
    Odium skrev 2012-02-11 19:18:54 följande:
    Jag har mailat till tre företag tror jag..
    shoesofpray, customshoes och melodyshoes.
    Om man googlar på dem får man upp deras hemsidor=)
    Melodyshoes vet jag skickar till sverige, men det är också de som inte svarat. www.melodyshoes.co.hk
    om jag inte kommer ihåg fel.
    De andra har jag bara skickat frågan till.

Ursprungsskon finns på www.odiumclothing.com , höga klackar, sida 7.
    Där finns de med kritstrecksrandigt tyg. De ska bli mina när jag sytt klart min kritstrecksrandiga klänning :D
    Jasså, ja jag vet inte hur de sidorna funkar där man själv får designa skor.
    Men de kritstrecksrandiga va ju jättesöta!
    Men vad är det här för en sida? Jag hittade typ 3 par skor som jag letat efter....tyvärr kostar de 729! Förvånad 
  • Jane
    Odium skrev 2012-02-12 11:02:49 följande:
    Viken sida?
    Melodyshoes vet jag inte riktigt nåt om, me det finns trådar för den här på BT under "skor".
    Odiumclothing är en bra sida, beställt därifrån flera gånger och aldrig haft något problem. Skor kan vara lite lång leveranstid (tre veckor drygt) för att de beställer in från england.
    De brukar ju skriva ut vad skorna heter, googla eller gå in på amazon.co.uk så kan man hitta dem billigare=)

Jag hade Electra2029 på min studentbal och kollade på Odiumclothing, hittade skorna 500kr billigare på amazon, med frakt..
    ojj, tack för tipset, ska kolla in det nu Skrattande
  • Jane
    MsChevy skrev 2012-04-02 10:00:02 följande:
    Jag hittade en länk i en anna tråd här på bt där man kan designa sina egna skor, så jag gjorde en design där som jag gillar. Får se om ekonomin tillåter dom...
    (Ska eventuellt ha dom med kilklack istället)

Här är deras sida: www.shoesofprey.com/

Wow! Förvånad Definitivt min stil (förutom det rosa) , Men de är superfina! Hur mycket kostar de du har designat och hur lång tid tar det tills man får hem dem?
  • Jane
    Anna197401 skrev 2012-04-17 10:54:56 följande:
    Ooops kom visst inte med någon bild, försöker igen Flört

Jätteläckra! vart har du köpt dem? Pris?
  • Jane
    VanAbo skrev 2012-04-18 17:27:36 följande:
    Jag beställde dessa från Brandos häromdagen och fick dom i lådan idag Skrattande Dem är supersöta! 999 kr fick jag betala för dem.

Jag har enormt stora problem med att gå i klackar, får jag inte ont i fötterna så vinglar jag mig fram. hehe..
    Men dessa satt perfekt och var dessutom helt ok att gå i. Har visserligen bara provat dem i några minuter men det ska nog gå bra på bröllopsdagen! Worst scenario så får jag väl bita ihop =) Kommer byta till ballerina skor till festen sen. Hittade vita, sköna, ballerinas på h&m för bara 99 kr. FYND! hehe.. =)

Fy, vad snygga!!!! Jag kan tänka mig ett par liknande men 999 kr är för dyrt för mig (snålis :))
  • Jane
    hjgs skrev 2012-04-23 21:47:05 följande:

Har köpt dessa och älskar dem men har inte bestämt mig helt då jag inte tror att jag kommer palla klacken plus att jag blir längre än sambon.

Hej, vill bara säga att jag har likadana skor fast i silver......de är jätteobekväma, speciellt på sommaren om du har på dig dem länge i värmen och fötterna svullnar, då skär bandet in i tårna. Så gå in dem ordentligt om du väljer att ha dem.
  • Jane

Tjejer, jag har en fråga och hoppas ni kan ge mig lite feedback.

Jag har tänkt att beställa de här skorna, tycker ni det blir för mycket om jag köper svarta rosetter (shoe clips) som man kan sätta på skorna eller kommer det se fint ut?

Jag kommer ha denna klänning, hatt och brudbukett....så kommer skorna med en svart rosett som jag har tänkt att passa till hela utstyrseln?

.

• Jane
    mjeanettek skrev 2012-04-26 12:04:06 följande:
    Hej, tänk på att klipsen kan "fastna" i underkjolen och göra det svårt att gå... Jag tycker att skorna är jättefina som de är, men vill du ha clips så tror jag att kanske några lite mine rosetter passar bättre, men svårt att säga. Kan bli jättetufft! Men, om de inte kostar så mycket kanske du kan köpa dem och testa?
    Tack!  Då letar jag efter några mindre clips. Så dyra är dom ju inte, så passar de inte till brudutstyrseln kan man kanske använda dem till något annat Glad
Svar på tråden Vad ska ni ha för skor??