Inlägg från: knyttan |Visa alla inlägg
  • knyttan

Vad ska ni ha för skor??

Sara 120707 skrev 2012-02-12 10:28:07 följande:

Älskar den här sidan, blev tipsad om den här på BT.

Tyvärr riktigt dyr men underbar!!

www.milkandhoneyshoes.com

waaah, önskar att jag inte hade sett den!! *dreggel dreggel*
  • knyttan
    livet är bra fint ändå skrev 2012-02-19 20:57:33 följande:
    Så himla fina! Älskar stora rosetten! Sparade din bild i min inspirationsmapp förra veckan faktiskt, hehe. och har sedan dess hållit ögonen öppna efter någonting med stor rosett!

Idag råkade jag springa på dessa. För 200 kr. Vet inte om de kommer passa till klänningen fast kommer definitivt använda dom i sommar hur som helst. Jättesköna är dom!

Min sambo delar tyvär inte min fascination för gigantiska rosetter, hehe, men det är hans förlust ;)
    Vart vart vart?????? Skrattande
  • knyttan
    Lommila1 skrev 2012-02-19 21:31:06 följande:
    de är specialbetällda från etsy.com och säljaren heter parisxox.. man får beställa färg, klackhöjd och blingbling själv:) Jag är supernöjd med mina och har träffat ett par andra här på BT som ocksåbeställt och varit nöjda, så mina rekomendationer! de var inte direkt billiga då det blev runt 900 spänn, men helt klart värt det!

www.etsy.com/shop/Parisxox?ref=seller_info
    FelizLane skrev 2012-02-21 11:52:56 följande:
    Här kommer mina som är beställda från parisxox på Etsy. Man fick välja färg, klackhöjd och om man ville ha extra bredd på dom, samt blinget :)

Va bra att jag hittade er här då, eftersom jag är lite inne på att beställa från samma!! Först undrar jag hur skorna "känns"? Är de stabila? Är klacken stabil? Det jag är rädd för att skon ska liksom "wobbla" på foten som tunna/dåligt gjorda skor kan göra... Är det syntetmaterial inne i skon? Känns det plastigt? (tusen frågor men jag är petig med mina skor Kyss)
    här är de jag funderar på:

Alternativet, som blir ganska precis lika dyrt är att köpa dessa från Menbur här i Sverige:

De är dock skinnfodrade och har ångerrätt mm så jag velar rätt mycket! Smakråd mottages tacksamt!!
  • knyttan
    FelizLane skrev 2012-02-21 21:02:16 följande:
    Alltså, jag har prövat ett par menbur innan och dom var ju super sköna. Så jag kan inte säga att dessa är riktigt lika bra.
    Min klack är ju lite annorlunda än dom skorna du visar. Dina ser stabilare ut än vad mina är. Men jag är van att gå i klacks så för mig är det inga problem. Visst känns dom inte som dyra skor, med fint skinn etc. Men jag har redan gått runt i dem här hemma och testat och tycker att dom är skönare än andra liknande jag har.
    Det står att själva sulan är i läder, men jag tror inte innerdelen är det.  
    Tror även det kan vara bra att byta ut klacken, men det behöver man ju på alla skor :)

Anledningen till att jag inte valde menbur var att de bara hade ivory och jag ville antingen ha helvita eller färg då som det blev till slut. Annars hade jag nog valt menbur :) 
    Hmm ja det tål ju att tänkas på! Jag är också van vid att gå i klackskor så det är inte därför, men dessa ska man ju använda en hel dag + dansa i (äv om jag kommer ha ett par billiga ballerina i reserv) så då känns det viktigt att de är relativt stabila. Hade de etsyskorna varit bara lite billigare så hade jag nog slagit till men nu är det ju kvitta lika... vill inte lägga så mycket pengar på ett par skor som inte känns "ordentliga" om du förstår hur jag menar, men annars har jag inga problem med budgetskor egentligen... det där med färg är inte problemet då jag ändå kommer välja ivoyry eller cremefärgade. Kanske ska satsa på menbur iaf... fast jag tycker nog att etsyskorna är liiiiite finare. Svååååårt juh!
  • knyttan

Vissa gör ju så att de köper två klänningar för dagen... men jag kommer köpa två par skor!Cool Ett par riktigt höga klackar, och ett par billiga ballerina att byta till. I lööööve shoes!

• knyttan
    ichboll skrev 2012-03-06 20:29:19 följande:
    Jag kommer att ha en vadlång klänning så jag kommer inte att ha det problemet som tur e... annars så hade jag väl fått stå ut i mina fina höga klackar ;)
    Samma här. Kör samma klänning men olika skor.
  • knyttan
    pulmonate skrev 2012-03-07 09:22:45 följande:
    Jag kör samma skor och samma klänning! Varför bytar man klänning?? Man har ju trotts allt köpt en jätte fin klänning så kan man väl i alla fall ha den hela dagen!! :) Med släpet kommer jag att sy dit snören inuti klänningen så att man kan göra en "bustle" och haka upp släpet, så slipper man det under festen. 
    Min klänning är just nu tänkt för att kunna ha 5cm klackar, men har jag ballerina så ÄR den för lång. Så att byta mellan klack och ballerina tycker jag inte blir bra. Det är inte snyggt om klänningen hänger på golvet. Men för er som vill byta så föreslår jag att prova med båda sorters skor och se hur just er klänning se ut. Prova även att gå runt, snurra, mm.

Ps. Nu har jag beställt dom där ballerinorna igen i 2 storlekar. Mamma fick inte hämta ut dom eftersom de stod på mitt namn.

Jag mätte mina fötter igår för att få reda en gång för alla vilken storlek jag borde ha, men tyvärr löste det inget. Mina fötter är 24cm lång. 38 = 23,3 - 23,9 och 39 = 23,9 - 24,6. Så jag är precis mitt emellan, men kanske oftare 39. Tygskorna jag beställde har jag känslan av töjer sig, så då kanske det är 38an som är mer lagom sen. 
    Håller med där om klänningen! Men alla känner ju olika. Och min klänning har ju inte släp o grejer till att börja med, så den kommer nog inte vara superobekväm att röra sig i...

När det gäller skor så har jag EXAKT samma problem. Och mina fötter är också 24 cm långa! Men jag köper alltid strl 38, utom när det gäller grova vinterskor eller kängor där man vill ha utrymme för en extra sula eller socka. Skor som töjer sig minsta lilla kan jag inte ta i strl 39 för då blir de förstora sen. Så jag tror du gjorde klokt i att ta 38:an!
  • knyttan
    pulmonate skrev 2012-03-18 12:26:23 följande:
    Jag beställde mina ballerinor på Ellos för 149. De säljs även på Din Sko för 249. De är gjorda av bomull som ser typ broderat ut. Det gör nog att de är luftiga o sköna. Vi gifter oss i Augusti i Italien (varmaste månaden) så man vill ju inte vara för svettig. Sen är jag van o vara barfota, så jag kanske till o med tar av mig dem sen! haha. 
    Jag valde ballerinor främst för att jag inte vill bli längre (eller, jag blir lika lång med 6cm klack) än min kille, och för att jag ville vara bekväm. Stället vi gifter oss på har desutom runda kullerstenar vilket inte är det lättaste att gå på.  
    Ja sjutton åxå det hade jag inte tänkt på--- vi gifter oss i ett medeltida slott och borggården har kullersten + att vi ska upp på ringmuren och ha brudskål sedan... och mina skor har 11 cm klack! Det går inte! Rynkar på näsan Jag får ha ballerinorna i högsta hugg när vi går ut ur kapellet och byta till dom!
  • knyttan
    VanAbo skrev 2012-04-18 17:27:36 följande:
    Jag beställde dessa från Brandos häromdagen och fick dom i lådan idag Skrattande Dem är supersöta!  999 kr fick jag betala för dem. 

Jag har enormt stora problem med att gå i klackar, får jag inte ont i fötterna så vinglar jag mig fram. hehe..
    Men dessa satt perfekt och var dessutom helt ok att gå i. Har visserligen bara provat dem i några minuter men det ska nog gå bra på bröllopsdagen! Worst scenario så får jag väl bita ihop =)  Kommer byta till ballerina skor till festen sen. Hittade vita, sköna, ballerinas på h&m för bara 99 kr. FYND! hehe.. =)

OOOh så fina!! Jag Tittade också mkt på dem innan jag bestämde mig för att köpa ett annat par från Menbur.
  • knyttan
    VanAbo skrev 2012-04-20 22:36:44 följande:
    Knyttan : Vad köpte du för några då? 
    La upp dem tidigare i tråden.... Klicka på "Visa endast" under min profil så finns det en bild, det är det andra paret, med en stor strassrosett.
    Brudiframtiden skrev 2012-04-21 07:32:30 följande:
    Frågan är bara om jag kan gå i 10 cm klackar....
    Jadå, helt säkert!! De har ju bred o stabil klack, då kan man! Däremot kan man bli trött i vaderna och på framsidan av benen om man inte är van vid klackar. Problemet är om man går från att aldrig använda klack till att ha 10 cm stilett, då brukar det bli lite bambi-on-ice i början... Men när jag började använda skor med klack så började jag med sådana breda klackar och om skon är rätt gjord så kan de till och med vara ganska bekväma! Köp köp! Heja heja Skrattande
  • knyttan
    Ellenö skrev 2012-04-23 16:56:24 följande:
    chrpe skrev 2012-04-23 06:59:38 följande:
    Fina!!! Men hur hög är egentligen klacken? Jag hade nog sett ut som ett fyllo som skitit på sig om jag gått i dem =p
    Hahaha! dom är 13,5 cm höga, jo är man inte van att ha klackar så är dom nog ett dumt val men jag är van vid ganska höga så det ska nog gå bra:)
    Kan tänka mig att en del går "bort" i platån också så egentligen kanske det inte är mer än 9-10 cm? Och dte är inte jäääättehögt... om man är van vid klack då alltså...
Svar på tråden Vad ska ni ha för skor??