Inlägg från: pulmonate |Visa alla inlägg
  • pulmonate

Vad ska ni ha för skor??

minitoker skrev 2012-02-13 13:28:22 följande:
    Jag har beställt dessa underbart söta ballerinaskor till bröllopet. Är inte van att gå i högklackat så känns dumt att ge mig på det på bröllopet. Har hellre något som jag är helt bekväm i.
    Kostade bara 149 kr på Ellos.

Dessa var ju SÅÅÅÅ SÖTA!! Kommer nog att köpa dem!! Hur var dom i storleken? Jag har alltid mellan 38 och 39 beroende på modell. Om tyget vidjer sig lite tar jag nog 38an... 
  • pulmonate

Så där ja! Då beställde jag dessa!! Jag tog dom i 2 storlekar då jag alltid är mittemellan 38 och 39. Så om de är bra så får jag ta o korta min klänning 5cm. Måste vara 100 innan jag bestämmer mig så jag kommer säkert sitta och stirra på skorna i månader innan jag bestämmer mig helt
    Tack till denna tråden som fick mig att upptäcka dessa! :)
  • pulmonate

Jag såg precis att DinSko säljer ballerinerna som jag nyss köpte på Ellos. De kostar dock 100kr mer på DinSko. Lite kul är det att jag kommer att ha så billiga skor. 

• pulmonate
    minitoker skrev 2012-02-21 11:32:11 följande:
    Skorna har kommit nu. De är helt underbara. Precis så söta som dem är på bilden. De sitter perfekt och lär inte skava oavsett hur mycket man dansar!! =)
    Jag beställde mina hem till mammas adress till Sverige, men skrev mitt namn. Så hon fick inte hämta ut dem! Så nu måste jag beställa dem igen. Hur var dom i storleken? Tror du de töjer sig? Kan inte bestämma mig mellan 38 och 39 vilket jag brukar ligga emellan. 
  • pulmonate
    minitoker skrev 2012-02-21 13:14:30 följande:
    Jag tror dem kan töja sig, men nu sitter mina helt perfekt, var verkligen rätt i storlek så jag kan ju inte svara helt säkert.
    Vad jobbigt att din mamma inte kunde hämta ut dem. Har ni ringt och pratat med dem för att försöka lösa det hela? Borde inte vara svårt för Ellos att ringa posten och ändra namnet på paketet, tycker jag i alla fall.
    Ja jag tyckte också det skulle gå o lösa. mamma ringde dit och låstades vara jag, men det gick inte. De skickades tillbaka till Ellos och så måste jag besätlla på nytt. 
    Vad bra att de satt perfekt! Jätte kul att jag hittade dem tack vare dett forumet! YAY! :) 
  • pulmonate

Jag kör samma skor och samma klänning! Varför bytar man klänning?? Man har ju trotts allt köpt en jätte fin klänning så kan man väl i alla fall ha den hela dagen!! :) Med släpet kommer jag att sy dit snören inuti klänningen så att man kan göra en "bustle" och haka upp släpet, så slipper man det under festen. 
    Min klänning är just nu tänkt för att kunna ha 5cm klackar, men har jag ballerina så ÄR den för lång. Så att byta mellan klack och ballerina tycker jag inte blir bra. Det är inte snyggt om klänningen hänger på golvet. Men för er som vill byta så föreslår jag att prova med båda sorters skor och se hur just er klänning se ut. Prova även att gå runt, snurra, mm.

Ps. Nu har jag beställt dom där ballerinorna igen i 2 storlekar. Mamma fick inte hämta ut dom eftersom de stod på mitt namn.

Jag mätte mina fötter igår för att få reda en gång för alla vilken storlek jag borde ha, men tyvärr löste det inget. Mina fötter är 24cm lång. 38 = 23,3 - 23,9 och 39 = 23,9 - 24,6. Så jag är precis mitt emellan, men kanske oftare 39. Tygskorna jag beställde har jag känslan av töjer sig, så då kanske det är 38an som är mer lagom sen. 

• pulmonate
    Tokig skrev 2012-03-07 09:28:55 följande:
    OT: men jag byter klänning för att bli mer bekväm. Kommer ha en ganks klassisk brudklänning under vigsel och middag och sedan vill jag kunna skaka loss ordentligt på dansgolvet. Så det är en ren bekvämlighetsgrej för mig.
    Men det finns ju klänningar som är både bekväma, klassiska och skitsnygga. Men jag förstår, jag kommer att vara allt annat än bekväm under middagen, frågan är om jag ens kan SITTA med min klänning (tänkte faktiskt inte på det när jag beställde den! Oops!). 
  • pulmonate
    Theresesorell skrev 2012-03-18 12:20:56 följande:
    Jag kommer ha lång klänning med släp (som knyts upp till festen) så mina skor syns egentligen inte. Ska ha vita skor som jag troligtvis bara kommer använda på bröllopsdagen. Har därför bestämt mig för att kolla in Skopunktens billiga ballerinaskor för 99 kr. Det enda jag oroar mig för är att de ska kännas svettiga pga att det är plastmaterial och inte riktigt skinn t ex. Men jag kan ju sparka av dom under middagen iallafall :) De kommer nog vara lätta att dansa i eftersom de saknar klack.
    Jag beställde mina ballerinor på Ellos för 149. De säljs även på Din Sko för 249. De är gjorda av bomull som ser typ broderat ut. Det gör nog att de är luftiga o sköna. Vi gifter oss i Augusti i Italien (varmaste månaden) så man vill ju inte vara för svettig. Sen är jag van o vara barfota, så jag kanske till o med tar av mig dem sen! haha. 
    Jag valde ballerinor främst för att jag inte vill bli längre (eller, jag blir lika lång med 6cm klack) än min kille, och för att jag ville vara bekväm. Stället vi gifter oss på har desutom runda kullerstenar vilket inte är det lättaste att gå på.  
  • pulmonate
    fayefaye skrev 2012-03-18 19:01:14 följande:
    Idag gjorde jag mtt första köp inför bröllopet! Gifter mig nästa sommar så lite tidigt men kunde inte motstå dessa söta ballerinor från skopunkten, billigt också! Får väl se om jag använder dom, jag lär ju göra det ett par gånger denna sommaren också ;)

Söta!
    Påminner om mina

• pulmonate

Ja vilka söta skor vi har Dina är nog smartare för dom töjer sig nog inte lika mycket som mina med tanke på att dina har skinn framm och bak.
    Mina är inköpta på Ellos för 149 (köpte iof i 2 storlekar). Tydligen finns de på din sko också för 249. Så verkligen inga dyra skor. Jag hade satt undan mycket mer i budgeten men jag föll för dessa! 

• pulmonate
    fayefaye skrev 2012-03-19 14:33:47 följande:
    Det är bara tyg i mina också =) Dom jag hittade kostade 99kr. Vilket kap!
    Aha! Det ser ut som skinn längst fram.
    Vi är bäst! Jätte fina och billiga bröllopsskor! yay! Guld i mun
  • pulmonate
    Mariem skrev 2012-04-18 16:20:13 följande:

Dom här ska jag ha, har beställt dom från skopunkten för 199:-
    Haha, dessa köpte jag och hade på min möhippa Ganska bekväma men kanske inte så festliga? 
Svar på tråden Vad ska ni ha för skor??