Isla de Holbox i Mexico?
hej!
Jag har varit många gånger i Mexico och skulle gärna åka dit på smekmånad om det inte var så att jag varit där många gånger tidigare.
Har aldirg varit på Isla de Holbox dock...Se till att dubbelkolla hur det är med mygg när ni ska åka (vet att det har gjort så att vi har avstått från just den ön). Tror det är väldigt enklet och inte mycket turister alls där...
Vi har bott på Isla Mujeres - helt underbart!!!! Bo på norra sidan av ön - lovar att ni inte sett så vackert vatten! Privliges Aulluxes (eller något liknande) bodde vi på - MYCKET BRA hotell!!! Jag kan rekommendera deras All inclusive paket. Hyr en golfbil och åk runt ön under en dag.
Färjan tar ca 20 min från Cancun ut till Isla Mujeres och det tar ca 30 min från flyplatsen med taxi till färjeterminalen.
Från Cancun är det ca 40 min med bil till PLaya del Carmen,. Så det går absolut att åka över dagen, men kanske lite onödigt... gäller att tajma in färjorna isf.
Cancun ska ni hålla er borta från (bara stora resorts med amerikaner, inget att se). Men PLaya del camren är underbart! lite mer Barcelona feeling - storstad, europeiskt men strand och fest =)
Lycka till!