Inlägg från: MissBroccoli |Visa alla inlägg
  • MissBroccoli

Present till gästerna,vad? Bombadera med förslag!!

Jag har funderat på att ge en liten gåva. men vet inte riktigt vad och om det blir så.. Jag har funderat på tvål. det är lite roligt och lätta att göra många av å man kan ju dekorerar med så mycket och blanda en egen doft om man vill.

Annars har jag nog tänkt att göra marmelad och baka knäcke bröd. Kan bli fint men en burk marmelad och en eller 2 sortes knäckebröd i celofanpåse. Och man kan jöra det några veckor innan.

I julas gorde jag chokladhjärtan att smälta i varm mjölk så det blir lyxig varmchoklad. Tog mörkblockchoklad smälte och blandade i kryddor tex chili, ingefära, kardemumma, kanel och en nypa salt (inte alla smaker i samma). I några hackade/hyvlade jag vitchoklad i botten på formen så det blev mönster. använde sen ikeas hjärtan isform och fyllde upp med den smälta chokladen. ställ det kallt och sen är det bara att trycka ut bitarna. Gjorde även lite större i siliconmuffinsformar med mini marsmallows eller mini mn´m. Väldigt enkelt att göra å de var uppskattade av de som fick dem i julas! Kan vara bra att skriva en liten lapp om vad det är å hur man gör så de inte tror det är praliner...

Svar på tråden Present till gästerna,vad? Bombadera med förslag!!