• Blueberry

Underhållning under dagen

Vi har tittat på lite olika former för underhållning av gästerna och hittills har vi kommit på följande:

Galna servitörer
    Eldkonstnärer
    Fyrverkeri
    Khom loy
    Magiker

Har ni några fler tips på hur man kan skapa en oförglömlig och underbar dag?

Hur gör ni?

• Svar på tråden Underhållning under dagen
  • Anneli256

Fler tips??? känns som det är mer än tillräckligt. Vi har inget av det där. Förlitar oss lite på goda vänner trevligt sällskap spex som tärnorna hittat på.. sedan musikunderhållning från band. Glad Allt är ju individuellt men i min smak så känns allt det du beskriver (om ni nu tänkt ha allt det på ett o samma bröllop) så känns det väldigt mycket... Men som sagt var en smakfråga. Skrattande

• Chicita

Bröllopet blir oförglömligt om ni som brudpar är glada och har en bra dag...
    Det är brudparens lycka som jag minns när jag tänker tillbaka på de bröllop jag har varit på

Sen hade vi ju gycklare som också körde eldshow. Men det hörde till temat liksom eftersom vi hade medeltidsbröllop.
    Dock är kommentarerna vi får så här i efterhand om hur vi såg ut (åh vad fina ni var och vad glada ni såg ut) och om maten (vilken spännande mat).

• Blueberry

Jag har kanske lite otylig när jag skrev tråden.

De sakerna är sådant vi funderar på, hade kanske tänkt välja två saker sedan, något för dagen och något för kvällen.

Självklart blir det en oförglömlig dag ändå.

Chicita: Det låter som ett fantastiskt bröllop ni hade med medeltidstema, ni verkade gå hela vägen ut. Och det är sant, i slutändan kommer folk främst ihåg hur man såg ut och hur maten smakade.

Att jag vill ha speciell underhållning handlar till störst del att jag vill skapa samtalsämnen till gästerna då jag är rädd för att det kan bli stelt annars.

• Jag han

Vi hade lite tipspromenad under tiden som vi var iväg och fotograferade oss. Låter lite fånigt kanske, men det var uppskattat. Kanske inte var det tipset ni var ute efter, men skrev det ändå. :)

Livemusik tycker jag är trevligt!

Kanske nån kort variant av "stand up" vore nåt?

• Blueberry
    Jag han skrev 2012-02-13 12:31:46 följande:

Vi hade lite tipspromenad under tiden som vi var iväg och fotograferade oss. Låter lite fånigt kanske, men det var uppskattat. Kanske inte var det tipset ni var ute efter, men skrev det ändå. :)

Livemusik tycker jag är trevligt!

Kanske nån kort variant av "stand up" vore nåt?

Vi har funderat på tipspromenad. Trots allt behöver inte underhållning vara svindyrt.

Mellan vigseln och middagen ska vi ställa fram crocketspel, kubb och boule som de som vill kan underhålla sig med.

• daniiel

Vi hade också tipspromenad, en variant där gästerna själva fick "rätta" på sista lappen i promenaden, så ingen blir fast med att rätta en massa papper sedan. En lite humoristisk "Vilken typ av bröllopsgäst är du?" och den var väldigt uppskattad och blev ett hett samtalsämne under hela kvällen.

Tycker det låter bra lite kubb, boule och sådant. Vi hade ett pingisbord utomhus där vi hade festen och det var väldigt uppskattat.

Vi är också sådana som tycker om lekar, vi har alltid det på våra vanliga fester, så vårt toastpar hade förberett ett antal lekar under kvällen och det var bland våra gäster otroligt uppskattat, då i stort sett alla av dom också uppskattar sådant.

Man får försöka tänka lite på hur man är själv och vad man har för gäster. Vad är typiskt för oss? Vad skulle vi tycka om att ha under bröllopet? Vad har vi för gäster? Vad brukar de tycka om?

Min syster tex älskar att dansa. Hon gick estetisk dans i gymnasiet och dansar i en dansgrupp nu. Hon kommer förmodligen ha någon form av dansuppvisning på sitt bröllop för det är ju väldigt typiskt för henne och något som ligger henne varmt om hjärtat :) Samt att många av hennes vänner dansar och kommer nog vilja visa upp något :)

• Chicita

Glöm inte att det behöver finnas tid att bara prata också. Många kommer att vilja prata med er under kvällen. Och samtidigt så är det många släktingar som inte sett varandra på länge som också vill ha tid att hinna prata lite strunt och kolla läget med varandra.
    Var inte rädda för att det ska bli stelt eller tyst. Om gästerna är det minsta sociala så klarar dom av att hålla igång själva utan underhållning och lekar Flört

Men som daniiel säger så är det viktigaste att såna här saker speglar er, era intressen eller era gästers tycke och smak.
    Ska ni ha någon underhållning så välj något som är "typiskt er" Glad

Svar på tråden Underhållning under dagen