• Anonym (ledsen)

Mina ena tärna är negativ till min klänning...

I helgen hittade jag brudklänning..på första provninge, hade dessutom sambon med! jag hittade en klänning för 1900, kunde inte låta bli, jag blev förälskad! Den är väldigt enkel med spetsliv, liten kort ärm och inget släp. Jag tycker jättemycket om den! När jag visade bilden på mig i den (samma som här plus en framifrån) tyckte hon jag skulle ta bort ärmar, och verkade inte alls gilla den...Det behöver hon givetvis inte heller men det känns så himla tråkigt när jag e förälskad! :-/ Hon vill ha väldigt mkt att säga till om ang. bröllopet. Har samlat inspirationsbilder till bröllopet och då har hon sagt att en del av de sakerna jag tänkt göra är fula etc...jag vet att alla har en egen smak men hon är så himla plump och liksom..ärligt på ett klumpigt sätt! Har länge sagt att vi ska ha bara buffé och tårta men det tycker hon inte passar..etc...Suck! Ville bara gnälla av mig!

• Svar på tråden Mina ena tärna är negativ till min klänning...
  • MeaJ

Byt tärna.
    Det är din och din blivades dag. Energitjuvar är inget att ha. 

• sofiasmamma

Men fy så trist, lyssna inte på henne, det är ju inte hon som ska bestämma om ditt bröllop.
    Jag tycker att din klänning är jättefin, är på jakt efter ngt liknande. Glad
    Vad är det för märke på den?

• Anonym

Det låter som om hon är avundsjuk och inte respekterar din önskan!

• Sörön10

Håller med! Byt tärna! Man behöver folk som stöttar (oavsett vad de tycker, om man inte är heeeelt ute och cyklar givetvis, man kan inte tvinga alla gäster att hoppa bungyjump tex) och inte kraschar! 

Det kommer komma många tillfällen då du behöver stöttande folk runt dig, det låter inte som en bra start med henne!

Klänningen är jättefin! Ska du ha någon underkjol till den? 

• Anonym (ledsen)

Ska kolla märket..är osäker...stevies gowns..kan det heta så? Är en gammal modell som blivit modern igen..därav det billiga priset...

• Syrinx

Jättevacker klänning, verkligen!!! Tummen upp! Med en underkjol som "lyfter" kjolen litegrann kommer den vara fullkomligt sagolik!

Dålig stil av din tärna att vara så plumpt ärlig. Ibland undrar man lite hur folk tänker - ärlighet är självklart önskvärt, men att säga att någonting är fult och tydligt visa sitt missnöje över något som redan är bestämt är ju helt onödigt! Jag tycker du ska säga till henne att du uppskattar hennes ärlighet när du frågar efter den, men att du annars föredrar att hon håller negativa åsikter för sig själv. Fungerar inte det och hon fortsätter på samma sätt, så tycker jag att du kan fundera på MeaJs alternativ att faktiskt säga att du föredrar att hon kommer som en vanlig gäst eftersom inte kan hålla sina negativa åsikter för sig själv. Men det kan fungera bra att bara nämna för henne hur du känner - alla tänker inte på sådant, hur osannolikt det än kan verka!  

• 1700tal

Men om hon är så i stort och har en massa åsikter för för "åsiktandets" skull behöver du ju inte bry dig om vad hon tycker. Hade väl varit mkt värre om nån som verkligen känner dig, din smak och stil och som bara vill dig väl hade kommit med kritik. Då hade du kanske haft skäl att lyssna, möjligtvis. Om du dessutom bett om konstruktiv kritik om en klänning du känner dig osäker på, kontra att glatt visa en bild på klänningen du valt och älskar...

Tyvärr finns det gott om människor som är så berömt kallat "brutalt ärliga", ett märkligt fenomen som förmodligen bara bottnar sig i tragiskt missunnsamhet och en oförmåga att avläsa sina medmänniskor..

Vill du inte visa klänningen här för oss då?

• 1700tal
    1700tal skrev 2012-02-13 20:47:15 följande:

Vill du inte visa klänningen här för oss då?

Men oj vad konstigt.. Såg bara trådstarten när jag svarare! :-0 Men håller med tidigare, jättefin och speciell klänning!
  • Aniara4
    1700tal skrev 2012-02-13 20:47:15 följande:

Men om hon är så i stort och har en massa åsikter för för "åsiktandets" skull behöver du ju inte bry dig om vad hon tycker. Hade väl varit mkt värre om nån som verkligen känner dig, din smak och stil och som bara vill dig väl hade kommit med kritik. Då hade du kanske haft skäl att lyssna, möjligtvis. Om du dessutom bett om konstruktiv kritik om en klänning du känner dig osäker på, kontra att glatt visa en bild på klänningen du valt och älskar...

Tyvärr finns det gott om människor som är så berömt kallat "brutalt ärliga", ett märkligt fenomen som förmodligen bara bottnar sig i tragiskt missunnsamhet och en oförmåga att avläsa sina medmänniskor.

Precis, ibland är det faktiskt läge att hålla inne med sina åsikter. Som sagt, det hade varit en annan sak om TS själv hade varit osäker och ville ha hjälp att bestämma sig, eller om klänningen hade varit riktigt chockerande gräslig. Men den är ju jättefin!
Svar på tråden Mina ena tärna är negativ till min klänning...