• Tokig

Flädie mat- och vingård

Jag vill ha all information ni har om detta ställe. Egna erfarenheter? Hur ser det ut från utsidan? Har ni t om varit där på bröllop? Snälla berätta allt!

• Svar på tråden Flädie mat- och vingård
  • Tokig

Är det verkligen ingen som har någon erfarenhet av vingården?

• Tokig
    Josefin03 skrev 2012-02-18 10:35:43 följande:
    Som sagt, vi gifter oss där i sommar och jag gillar verkligen det stället. Jag har själv aldrig varit där på bröllop men mitt jobb hade en stor sommarfest där för några år sedan och det var jätte lyckat. Framförallt gillar jag omgivningen, den lantliga känslan och den underbara vingården. De personer vi har varit i kontakt med där har varit jättetrevliga. Det är ju även ett hotell så gästerna kan bo över om de vill. Vi betalar ca 1000 kr per person men då ingår i princip allt (fördrink, snittar, förrätt, varmrätt, dessert, dricka till all mat, bröllopstårta, kaffe o avec, fri bar och natt-mat). Har ju ingen egen erfarenhet än så länge men personalen där verkar vara vana vid bröllop då nästan varje lör på sommaren är bokad. Mina föräldrar har också varit där på flera fester och alltid varit väldigt nöjda. Förresten, läste någonstans att ni letade i närheten av Hbg o Landskrona, jag har varit på bröllop på Sofiero Slott i Hbg och det var helt underbart. Hoppas det löser sig för er. Skriv gärna o berätta vilken lokal det blev.

Tack snälla för att du berättade. Vi vill ha ett höstbröllop så vi är inne på något i oktober. Vad som sagt helt inställda på Backafallsbyn på Ven men de har verkligen inte varit tillmötesgående så därför letar vi efter något annat nu.

Vi kommer bli mellan 90-100 personer så vissa ställen faller bort pga det. Och jag vill inte vara på ett slott, det är verkligen inte jag.

Vi har också fått en väldigt bra uppfattning av personalen på Vingården. De är jättesnälla och trevliga. Men vi bor långt ifrån så vi har ännu inte varit där och besökt det själv.

Just nu står det nog mellan Vingården och Hovs Hallar... Skåne är så vackert och det finns så mycket att välja på...

Svar på tråden Flädie mat- och vingård