• evigtkär

många frågor kring buketten, hjälp!

Hur långt innan bröllopet måste man beställa en brudbukett?

Kan man köpa en helt vanlig blomsterbukett och ha istället?

Någon här som haft en "vanlig" bukett vid sin vigsel?

• Svar på tråden många frågor kring buketten, hjälp!
  • Guffi

Ca 3 veckor innan sa min florist..

Du kan köpa en vanlig men då kan hållbarheten vara lite sämre..

• Evelinas

Jag beställde ca 1 månad innan, dom måste ju ha tid på sig att beställa blommor till buketten. Man kan faktiskt få en lite enklare brudbukett för en billig peng, jag betalade 600kr för min och jag hade inte kunnat vara mer nöjd!

• evigtkär

"problemet" är att vi bestämde oss för att gifta oss för 3veckor sedan och vi gifter oss nu på lördag :) Jag är sjuk och har inte hunnit med att fixa buketten. Men jag har inga stora krav, vita rosor brukar ju alla blomsteraffärer ha inne så någon borde de ju kunna knyta ihop... eller?

• MeaJ

Om du bara vill ha vita rosor så kan det ju inte behövas någon längre tid att göra en enklare brudbukett, typ såhär

• Evelinas
    evigtkär skrev 2012-02-16 10:17:14 följande:

"problemet" är att vi bestämde oss för att gifta oss för 3veckor sedan och vi gifter oss nu på lördag :) Jag är sjuk och har inte hunnit med att fixa buketten. Men jag har inga stora krav, vita rosor brukar ju alla blomsteraffärer ha inne så någon borde de ju kunna knyta ihop... eller?

Hoppsan!! Det gick fort, hur har ni hunnit med o ordna hindersprövningen? Gå till en florist IDAG och berätta läget, du kommer ju inte kunna få de allra finaste rosorna (eftersom de troligtvis inte kommer hinna beställa) men en fin bukett kan du nog få ändå! Lycka till!!
  • Chicita
    BrudiMaj2012 skrev 2012-02-16 10:44:23 följande:
    www.euroflorist.se/ljuvliga-vita-liljor-pr482?

www.euroflorist.se/karlek-vid-forsta-ogonkast...?

www.euroflorist.se/kopenhamn-pr573?

Levererat och klart.. Lyxvarianterna kostar typ 700:- :)
    Precis vad jag rekommenderade i en annan tråd - gällande samma fråga även om jag skrev interflora och inte euroflorist Flört
    Men principen är densamma. Och man får det levererat hem till dörren och slipper krångla
  • BrudiMaj2012
    Chicita skrev 2012-02-16 11:05:02 följande:
    Precis vad jag rekommenderade i en annan tråd - gällande samma fråga även om jag skrev interflora och inte euroflorist Flört
    Men principen är densamma. Och man får det levererat hem till dörren och slipper krångla
    haha, jaha! Men det är verkligen en god idé, om man vill göra det väldigt enkelt för sig :D
  • Chicita
    BrudiMaj2012 skrev 2012-02-16 11:14:19 följande:
    haha, jaha! Men det är verkligen en god idé, om man vill göra det väldigt enkelt för sig :D
    Jepp, så enkelt... Enklare kan det knappast bli Glad
    Sen kan man ju linda om ett sidenband eller något runt stjälkarna om man vill göra den lite "brudigare"
  • BrudiMaj2012
    Chicita skrev 2012-02-16 11:19:19 följande:
    Jepp, så enkelt... Enklare kan det knappast bli Glad
    Sen kan man ju linda om ett sidenband eller något runt stjälkarna om man vill göra den lite "brudigare"
    ja, tänkte också d, men det är ju snabbt fixat:)
    Tycker de hade mycket fina buketter, och vilka priser sen, med leverans dessutom..
    Nästan så jag blir sugen själv på att köra blombud på buketten.. :P
Svar på tråden många frågor kring buketten, hjälp!