många frågor kring buketten, hjälp!
Hur långt innan bröllopet måste man beställa en brudbukett?
Kan man köpa en helt vanlig blomsterbukett och ha istället?
Någon här som haft en "vanlig" bukett vid sin vigsel?
Hur långt innan bröllopet måste man beställa en brudbukett?
Kan man köpa en helt vanlig blomsterbukett och ha istället?
Någon här som haft en "vanlig" bukett vid sin vigsel?
Jättefin bukett
Jag har också beställt många gånger, och dom få gånger som dom fått lov att ersätta med någon annan blomma så har dom ringt och frågat om det varit ok. Och oftast har dom valt en dyrare blomma då att ersätta med, eller många fler blommor om dom ersätter med en billigare.
Så jag är defenitivt nöjd med deras service
När jag fyllde trettio så beställde mina föräldrar blommor via interflora, det skulle vara en bukett med snittblommor, mest rosa rosor (fick jag veta sedan). När de kom var det ett arrangemang i kruka med mestadels rosa nejlikor. Jag blev väldigt förvånad, först av allt för att varken jag eller min mamma tycker om nejlikor överhuvudtaget och för det andra så var arrangemanget väldigt "tantigt". Till saken hör att jag har ett förnamn som är lite "ålderdomligt" nu för tiden, blomsterbudet sa rakt ut när jag öppnade dörren "oj, jag trodde du var äldre".
Så antagligen har de inte haft de blommor inne som beställdes, kollat på mitt namn och dragit lite egna slutsatser och försökt göra något som de trodde att den genomsnittliga kunden skulle kunna uppskatta... och det blev verkligen helt fel. Jag menar, det var inte ens en bukett!
Det kan säkert bli bra med men i det fallet så blev det inte det.
Mitt råd är att ni istället för att beställa av interflora eller euroflorist är att ni går in i blomsteraffären och ber om en låg kompaktbukett med lite bladmaskett runt och sen säger att ni vill ha något fint band eller snöre runt. Jag hade en tjej som kom in till mig så förra veckan, hennes brudbukett kostade henne 200 kr. Men så var det ju ingen konsultation, inga specialbeställningar eller något annat arbete. Då blir det vanligt bukettpris helt enkelt!
Lycka till!
Jätte bra tipps. Men jag hade inte tiden till att göra så, därför var det kanon att beställa och få buketten levererad hem till dörren.
Men för de som inte är sjuka dagarna innan och vill ha en billig bukett så är det ett jätte bra tipps!