Inlägg från: pulmonate |Visa alla inlägg
  • pulmonate

många frågor kring buketten, hjälp!

Chicita skrev 2012-02-16 11:36:45 följande:
    Sen dog ju mamma, och vi bestämde oss för att göra en miniversion av mammas kistdekoration och ställa på en minnesplats vid festlokalen.
    Vad tråkigt att höra om din mamma. Vad fint att ni hedrade henne på det sättet. 
    Min pappa dog också ett tag sen och jag vill gärna hylla honom men jag vet inte hur. Han var så otroligt viktig för mig och har alltid föreställt mig att han skulle leda mig ner för gången och att vi skulle dansa far/dotter dansen. Vi brukade alltid dansa ihop. Jag vill samtidigt inte hålla ett tal som får alla att böla, men vill på något sätt hedra honom och visa att jag tänker på honom på min dag. Hur kan man göra det på ett fint sätt?
  • pulmonate
    Chicita skrev 2012-02-18 16:40:02 följande:
    Vi hade ju mammas placeringskort klart, så det var det vi utgick ifrån...
    Hon skulle alltså få sin plats. Men vi ville inte låta hennes plats vara vid bordet.
    Det fanns en öppen spis i lokalen som inte används, där ställde vi en tallrik med tre stora blockljus (lite för att simulera en brasa) och sen hennes minivariant på kistdekoration, samt placeringskortet...
    Det blev jättefint och det kändes så skönt att liksom ha henne med...

Ställ upp ett kort på din pappa på presentbordet om ni ska ha ett sådant (om inte annat så kommer vissa med blommor i alla fall, så det är bra att ha någonstans där dom kan ställa sådant eller lämna gratulationskort) och lägg några blommor från din bukett där (eller ställ/ lägg hela buketten där efter bröllopet).
    Ett annat alternativ är ju att du köper såna där "nyckelringsramar" och helt enkelt hänger en bild av din pappa i buketten Glad

Om han hade en favoritblomma eller en favoritfärg så kanske du kan använda det under dagen på något sätt, eller ni kanske kan dansa er första dans till hans favoritsång?
    Det finns många diskreta sätt att hedra sina närstående. Det viktigaste är att det är meningsfullt för dig, inte att alla förstår innebörden
    *kram*
    Tack ska du ha för dina fina idéer!  Jag ska verkligen tänka på dem när jag gör resten av planeringen!
    Vad svårt det måste ha varit för dig med tanke på att det hände så tätt inpå bröllopet! Jag vet inte om jag hade kunna hålla lugnet. Första månaderna bara brast jag i gråt bara jag nämnde hans namn. Det börjar bli bättre nu. 
Svar på tråden många frågor kring buketten, hjälp!