Nu tänkte jag berätta kort om min möhippa: (bor i göteborg )
I lördags så stormade dom in i sovrummet (sambon och barn va redan vakna och hade varit knäpptysta så att jag skulle fortsätta sova) Dom blåser i tutor och skriker och smäller partypoppers. Jag vaknar med ett skrik tillbaka :)
Jag fick ta på mig gula tights, svarta shorts, och ett nätlinne.
Sedan hade det nog blivit ett missförstånd, för sambon trodde dom skulle ge mig frukost (vi hade ingen frukost hemma) men det skulle dom inte (sällan jag äter frukost, så det gör inget) SÅ jag tog mig min kopp kaffe.
Väl i bilen så fick jag ett par simglasögon som dom hade tejpat för. Vi åkte till gökboet, där fick jag välja 5 grenar. Det blev, Pilbåge, klättervägg, sumobrottning, bungyrunning, och tjuren! Klätter väggen va det bara jag å min syrra som klara :) Men huvudsaken va att jag vann. Killen hade inte så bra koll på poängräkningen, då min kusin som vunnit flest grenar när vi hade individuell tävling, kom sist ;)
Efter detta fick jag sätta på mig glasögon igen, då åkte vi till slottskogen. Där åt vi lunch och tjötade. Jag fick berätta hur jag kände alla tjejer. Sedan så va det ett gäng med killar (ca40) som körde segway. Dom fick mig att springa bort dit och smörja in några killar med sollotion, sedan så pratade dom med domaren/arrangören, så jag fick vara med i ett av lagen och tävla. Fyra andra tjejer blev lagledare för dom fyra lags om fanns. Då fick jag ha min gula tights på mig, svarta string över och ett gult linne. Det vaaa suuuper kul att köra segway :) Saken va att detta va inte inplanerat utan dom tog slottskogen som den "kom", och där hade dom väldig tur känner jag, för hade inte denna segway jippot varit så hade det inte varit så mycket inplanerat.
Efter detta fick jag byta om till safarikläder (jobbar med resor till Afrika) Jag fick i uppdrag att gå upp till barnens zoo och guida 8st vuxna/barn runt bland djuren. Detta ville jag INTE göra, jag gick in och gick runt , men tillslut å guidade jag mitt möhippegäng i stället :)
Undertiden vi va i slottskogen så tog 1 en av tjejerna med mig upp i skogen och fotade lite "naken" bilder, dom skall visst göra något för min sambo :O
Nästa uppdrag va att gå in i en mataffär och skaffa: Kaffe, banan, mjölk och sambal olek. Men jag fick inte ta det från hyllorna utan jag skulle ta det från kund- vagnar/korgar . Efter att jag hade löst det så åkte glasögonen på igen.
Vi åkte runt göteborg i ca 30-40 min jag passade på att vila i bilen. Vi hamnade tillslut i mina föräldrars nya hus (dom är bortresta) där väntade en kväll med godmat :)
Jag satt hela kvällen och undrade när nästa grej skulle komma, eller när dom skulle börja ställa dumma frågor om mig och min sambo, eller kanske ställt honom frågor som jag skulle svara på osv. men inget sådant kom och det tyckte jag faktiskt va lite tråkigt :( Sedan hade dom rätt så tur med segway grejen annars hade det ju "bara" varit gökboet på morgonen som varit "planerat" MEN jag har ingen rätt att gnälla om det ;)
Jag njöt massor och hade det super mysigt!