• LL 2010

Secret box / boudoir foton?

Hej

Funderar på det här med secret box / boudoir foton. tycker det är en kul grej och vet att min kille skulle gilla det (han har t.o.m sagt det i andra sammanhang) och min fråga är om det finns någon som har använt någon bra fotograf till detta? Som funderar på detta. Vill ha foton som är smakfulla och sensuella, men det är klart att man r lite osäker inför att vara så lättklädd inför en okänd fotograf...
    Någon som vet någon kvinnlig fotograf? Någon som tagit sådana foton? Ska gifta mig i Kroatien där jag har en bröllopsfotograf - ska jag använda henne till detta också men då ge mannen "secret boxen" efter bröllopet (hinner ju inte få bilderna till dess om jag fotar mig 2 dagar innan bröllopet)

Oj va rörigt detta blev..hoppas ni kan sprida lite ljus i detta romantiskt sensuella ämne :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 09:02
    Bor i GBG, glömde säga det.

• Svar på tråden Secret box / boudoir foton?
  • LL 2010
    Anneli256 skrev 2012-02-17 11:07:08 följande:

Här är en av mina bilder som jag gav till min m2b i julklapp förra året. Det finns andra som är lite mer "vågade" och visar mer men dom går i samma stil. 
    Jag hade en kvinnlig fotograf och bilderna togs hemma hos mig/oss. Det var mycket uppskattat.
    Jag köpte ett svart album med svarta sidor där man både kan skriva och klistra in bilder. I albumet har jag skrivit speciella datum.. händelser... känslor osv... Jag skulle rek dig att du gör detta innan ni åker iväg. Det tar ju lite tid att dels fotografera, kanske lite redigering i fotoshop.. framkalla och sedan sätta in i ett album (om man nu vill ha de där)
    Jag avskyr egentligen att vara med på bild men det kändes fantastiskt att få se dessa fina bilder.  Lycka till det kommer garanterat att bli en väldigt uppskattad present. Har faktiskt senare även övertalat min m2b att vi skulle ta gemensamma kort för vårt "privata" album.. även dessa hos en kvinnlig fotograf hemma hos henne. Det var verkligen sensullt.

Tack så mycket för ditt svar Anneli. Fin bild! Jag håller helt med om att det skulle vara fantastiskt att göra bilder tillsammans också, så vackert och sensuellt.
    Viktigt såklart att man känner sig bekväm med fotografen, och att vara hemma hos sig själv kanske gör att det blir mer bekvämt dessutom.
    Jag skulle vilja ge honom bilder av mig i bröllopsunderkläderna / halvnaket men måste säga att jag är grymt obekväm framför kameran, så det tar emot. Svårt att hitta bra fotograf som man känenr förtroende för.

Tack för ditt pepp!
    Andra med erfarenhet/tips från secret box fotografering?!
  • LL 2010
    Anneli256 skrev 2012-02-17 12:24:36 följande:

Innan detta så avskydde jag att fotograferas. Men när man ser resultatet så blir man så glad.. alla kvinnor borde få chansen att testa detta. Vart i landet bor du.. jag vet två tjejer i skåne som är riktigt duktiga Glad 

Bor i Gbg.
    Ja det känns som att det kan vara en riktig boost att göra det. Få känna sig superkvinnlig och ge sin man något speciellt.
  • LL 2010
    ThereseV skrev 2012-02-17 13:03:34 följande:
    Ett tips bara.. luska ut vad er kille tycker om sånt här innan ni fotar..skulle jag göra något sånt så skulle det bli en stor flopp eftersom min kille inte alls gillar det och det är tydligen många andra killar han känner som inte heller gillar det, så det verkar inte vara helt ovanligt. 
    Ja det måste man ju tänka på. Min kille vill verkligen ha detta och han har tidigare frågat om vi skulle göra fotografering tillsammans, så det känns inte konstigt för mig gentemot min kille.

Odium: Jag är inte så duktig på sånt så jag msåte hitta ngn bra fotograf. Men det är coolt att du fixade det själv!
Svar på tråden Secret box / boudoir foton?