• Jeram

Tycker ni man kan korta av denna klänningen?

Jag ska gifta mig utomlands i sommar. Det blir bara jag och min sambo, så det är ett mycket litet, intimt och informellt bröllop. Kommer också att vara ganska varmt där vi gifter oss. Hade först inte tänkt ha en "riktig" brudklänning, alternativt en kort brudklänning, men nu har jag fastnat riktigt mycket för den här modellen:

http://www.shopindream.com/A-line-strapless-with-draped-taffeta-long-white-bridal-gowns_6161.html

Problemet är att jag inte vill ha den lång. Tror ni att det skulle fungera att bestälal denna i kortare modell? Hur kort, i så fall? En tanke är att be dem korta den rakt av. En annan tanke är att behålla viss längd baktill (typ ner till halva vaden, eller nåt sånt) och korta den fram. Ungefär såhär:

http://kenzas.se/2010/10/17/ur-mina-garderober-en-vacker-klanning/

Finns det någon med lite känsla för sånt här som kan komma med synpunkter?

• Svar på tråden Tycker ni man kan korta av denna klänningen?
  • Jeram

Ok, tack för dina synpunkter!

Men du tror alltså det kan funka att kapa den till knälängd eller  tea-length? Vilket tror du blir snyggast?

Jag tycker att jag har lite väl kraftiga vader och har fått för mig att de ser ännu kraftigare ut i klänningar/kjolar som slutar mitt på vaden (tea-lenght?). Jag tror alltså att jag skulle föredra knällängd, men är rädd att det ser konstigt ut med snörningen där bak till en knäkort klänning. Vad tror du?

• Jeram

Åh, tack snälla för alla länkar! Nu hittade jag fler jättefina som jag kan tänka mig... Nu har du gett mig ännu mer att fundera på!

• Jeram

Men håller du med Jane (ovan) om att den klänning jag länkat till i TS inte skulle passa så bra att korta av på det viset, eftersom den är sydd av taft? Hon skrev ju att den typen av skärning på klänningen blir snyggast i chiffong eller organza, och det var ju många av de klänningar du länkat till också gjorda av. Vad tror du om att korta av den jag tänkt på rakt av (knälängd t.ex.)?

• Jeram

Ok, tack för det. JAg hade faktiskt inte noterat att det ÄR ett lager chiffong över taften på klänningen jag tittat på. Och jag fattar det som att det antagligen blir snyggare om jag ber dem byta ut taften mot siden, eftsrom siden är mjukare.

Så nu har jag en röst på att korta av den rakt av (alltså inte göra den längre bak och kortare fram) och en på att
    korta av så den blir kortare framtill och längre baktill.

Fler röster?

• Jeram

Tack Jane och Daniiel för era synpunkter! Uppskattas!

Svar på tråden Tycker ni man kan korta av denna klänningen?