• Strawberry

Den rätta låten..?

Tre månader kvar och jakten på de rätta låtarna fortsätter.. Ingångslåt, en låt som en kompis kan sjunga i kyrkan, utgångslåt och en låt att dansa vals till. Hur ska vi kunna välja? Finns så många fina låtar men inga som känns helt rätt och vi har totalt kört fast. Hur har ni andra gjort för att hitta rätt låt? Svårast för oss är helt klart en låt att dansa vals till (ingen av oss kan ens dansa vals ännu..) Och en fin låt till kyrkan, vill att den ska berätta "vår historia". (träffades som barn/tonåringar och det var kärlek vid första ögonblicket)

• Svar på tråden Den rätta låten..?
  • annamopp

Vet ju inte alls vad ni gillar för musik, men det du skriver att ni träffades som barn/tonåringar får mig att direkt tänka på Westlifes "Catch my breath" Glad

• Strawberry

Den låten har jag inte ens tänkt på och texten passar verkligen oss! Jag älskade Westlife när jag var yngre men min blivande är inte lika försttjust, han gillar inte riktigt pojkbands stilen.. Men om jag kan övertala kompisen att sjunga den så blir det nog den! =)

Skulle verkligen vilja ha en fin svensk visa också under vigseln. Den musik vi annars lyssnar mest på är rock och det finns ju många riktigt fina rockballader, så någon ska vi nog kunna hitta.. =)

• Pertinax

If I die tomorrow - Mötley

Everything - Lifehouse

Svenska låtar: Utan dina andetag, Du är allt, För att du finns, Kärleksvisan, För dig, Av längtan till dig.

Svar på tråden Den rätta låten..?